Velike udaljenosti vozom, fina distribucija kamionima – ovako bi se u budućnosti mogla savladati dva najveća izazova u teretnom transportu: postizanje klimatskih ciljeva i nedostatak vozača. Glavni cilj je proširiti terminalnu i infrastrukturnu mrežu i na taj način učiniti željeznički teretni transport atraktivnijim. U Bečkoj luci, potpuno nova tehnologija utovara niskog praga iz HELROM-a sada daje doprinos budućnosti. Ministar zaštite klime Leonore Gewessler i Davor Sertić, predsjednik Odjela za promet i promet Bečke privredne komore, posjetili su kompaniju.
Austrija mora da prepolovi emisiju gasova sa efektom staklene bašte do 2030. godine kako bi postigla svoje klimatske ciljeve i izbegla milijarde evra novčanih kazni. Iz tog razloga, transportna industrija takođe traži rešenja koja pomažu da se postane još održivija. HELROM nudi upravo to sa svojim inovativnim automobilom prikolica. Poluprikolice ne moraju biti podignute na vagon dizalicom, već se jednostavno guraju prema gore. Ovo je omogućeno hidrauličnom rampom koja se može proširiti bočno. Beč je polazna tačka prve evropske teretne transportne veze na kojoj se koristi ova tehnologija. Sa novom tehnologijom, ne samo 10 odsto, već oko 90 odsto prikolica za kamione može da se transportuje železnicom u jednom naletu.
Ministar za zaštitu klime Leonore Gewessler vidi ovo inovativno rješenje kao jedan od mnogih neophodnih gradivnih blokova za postizanje ciljeva modalnog pomaka u teretnom transportu: “Transport robe je neophodan dio ekonomskog ciklusa. Ne samo s obzirom na izazove sa kojima se Austrija suočava u globalnoj klimatskoj krizi, važnije je nego ikad pronaći rješenja o tome kako pružiti ovu transportnu uslugu i istovremeno smanjiti količinu putovanja kamionima i CO2Emisije se mogu smanjiti. I dalje 90 odsto zavisimo od fosilnih goriva u transportnom sektoru, uglavnom od nafte. Zaštita klime znači: iz fosilnih goriva i iz obnovljivih izvora. Zajedno ćemo osigurati da teretni transport može dati svoj doprinos ovdje. Prelazak na željeznički saobraćaj je važan dio toga.”Utovar bez dizalice uz pomoć HELROM-a: Prikolice se voze na rampu i hidraulički podižu.
Postizanje klimatskih ciljeva i ublažavanje nestašice vozača Davor Sertić, predsednik Odeljenja za saobraćaj i saobraćaj u Privrednoj komori Beča, želi da savlada nekoliko izazova u transportnoj industriji istovremeno kroz korišćenje kombinovanog teretnog transporta. S jedne strane, klimatski ciljevi moraju biti postignuti kako bi se spriječile novčane kazne prema Zelenom dogovoru EU, a s druge strane, industrija pati od akutnog nedostatka vozača. “Jedan voz može da zameni do 52 kamiona. Ako uspemo da prebacimo prevoz na velike udaljenosti na železnicu i izvršimo finu distribuciju preko kamiona, možemo neizmerno povećati atraktivnost profesije. Vozači bi se zatim vozili napred-nazad između teretnog terminala i mesta isporuke u smenama poput vozača autobusa i uveče bi se vraćali sa svojim porodicama”, kaže Sertić, gledajući u budućnost.
Stvaranje okvirnih uslova za promjenu Krajem januara pokrenuta je radna grupa “KMU ide intermodalno” Bečke saobraćajno-saobraćajne divizije. “Naše kompanije žele da prevoze više železnicom, ali su im potrebni infrastrukturni i troškovno realni okvirni uslovi koji im to omogućavaju”, kaže Sertić. Četiri od deset bečkih kompanija u transportnoj industriji već koriste nekoliko kombiniranih načina transporta – kao što su željeznički i cestovni – na svojim transportnim i dostavnim rutama. I velika većina je spremna da pređe na železnicu ako se poboljšaju okvirni uslovi.
KV-Quick-Check – Služba Bečke privredne komore U istraživanju koje je provela Bečka
privredna komora, kompanije su kao najveće prepreke za prometni lanac (88 posto) navele nedostatak infrastrukture ili nedizalica za utovarne jedinice (76 posto), velike napore planiranja transportnog lanca (63 posto) i tačnost i pouzdanost u glavnom toku (<> posto). Da bi se mala i srednja preduzeća sve više prebacila na železnicu, inovacije poput onih iz HELROM-a su važne pored smanjenja troškova. Sa KV-Quick-Check-om, Bečka privredna komora već nudi prvu uslugu kompanijama zainteresovanim za prevoz svoje robe železnicom u budućnosti, a takođe bi želela da u budućnosti obezbedi intermodalne koučeve.
https://www.verkehr.co.at/