Savezno udruženje za logistiku i uklanjanje puteva (BGL) oseća se uvređeno: u prošlosti je bio dijalog i zajedničko glasanje, sada ga politika predstavlja sa svršenim faitom, kritikovao je portparol upravnog odbora BGL prof. dr Dirk Engelhardt da eurotransport.de. Kritike su podstaknute paketom modernizacije, koji želi da mobiliše 45 milijardi evra za šine, i oslanja se na aktivnu podršku drumskih transportera: Oni treba da generišu milijarde udvostručavanjem putarine za kamione.
Koliko bi naplatni kilometar trebalo da košta od 2024.
“Ovo je potpuno apsurdno”, objašnjava Engelhardt. Ovo povećanje putarine ne uklapa se u pogledu drugih opterećenja – i sa stopom inflacije od 8,7 posto u februaru – u to vreme. Na osnovu co2 cene od 200 evra po tonu za obračun putarine CO2024 planirane od 2. godine, to bi značilo gotovo udvostručavanje: Euro 6 poluprivlačnik bi onda imao da plati 35 umesto sadašnjih 19 centi po kilometru – 16 centi više! BGL i udruženja AMÖ, BIEK, BWVL i DSLV podneli su političarima nacrt modela korak po korak, kojim se omogućava postepeno prilagođavanje putarine. Povećanje putarine za motore sa sagorevanjem išlo bi ruku pod ruku sa rampom kamiona sa električnim i vodonikom ili infrastrukturom za dopunu goriva i punjenje. Međutim, predlozi su ignorisani.
Cilj putarine CO2 je da se podstakne prelazak na vozila bez emisija tako što će dizel kamioni biti skuplji za rad. “S obzirom da se tržišna rampa za električne kamione i H2 kamione ne očekuje pre 2026/27, sama odluka o semaforu znači povećanje cena bez ikakvog upravljačkog efekta”, kaže on. Portparol upravnog odbora BGL napominje ovo na zvaničnim podacima o putarini: Od 800.000 teških kamiona, samo 173 je imalo električni pogon u januaru – stopa od 0,02 posto! Udvostručavanje putarine tako ima samo jedan efekat: da transport i logistika budu još skuplji. “Glupi je krajnji korisnik”, objašnjava Engelhardt. Činjenica da roba u supermarketu postaje skuplja, objasnio je šef BGL-a u sredu uveče u Tagesšau protiv pozadine kompanije za prosleđivanje Borka.
Engelhardt: Politika ideološki vođena
Engelhardt objašnjava da politici nedostaje osećaj za realnost. “To može biti ideološki vođeno” – takođe kroz planirano preusmeravanje prihoda od putarine na železnicu. Do sada su se prihodi vraćali na ulicu. “Planovi svakako nisu u našem interesu”, kaže Engelhardt. “Širom zemlje postoji nestašica oko 40.000 parking mesta za kamione, a vozači očajnički traže parking mesta svake večeri”, kaže on. Umesto da se otklone očigledni nedostaci, železnice su omiljene. Prema rečima njenog portparola, BGL sada razmatra mobilizaciju protiv planova kampanjom.
https://www.eurotransport.de/