Za najvećeg operatera flote u Evropi, ujedinjavanje i pojednostavljivanje dozvola u Evropi prvi je korak u borbi protiv nestašice vozača.
“Grupa lokalnih vozača širom EU možda neće biti dovoljna da popuni prazninu, tako da industrija takođe poziva na stvaranje okvira zajednice za priznavanje i razmenu profesionalnih vozačkih dozvola vozača iz treće zemlje (kada su zaposleni u kompanijama za drumski transport osnovanim u EU).” Tako Girteka izražava potrebu da u određenim slučajevima ima vozače koji nisu iz EU.
Međutim, litvanski transportni gigant smatra da je glavna tačka za okončanje nestašice vozača da Brisel pojednostavi i ujedini procedure za dobijanje dozvola. Evropska komisija već radi na direktivi o ujedinjenju pravila za dobijanje vozačkih dozvola.
“Glavni izazov bio je dvostruki: sa jedne strane, postojao je veliki jaz između toga kada su ljudi završili školu i počeli obuku da postanu vozači kamiona. Drugo, s obzirom da starosna granica u kojoj proces dobijanja kartice može da počne varira od jedne države članice do druge, nestašica je nesrazmerno uticala na neke regione. Na primer, u Nemačkoj, iako obično morate da imate 21 godinu da biste dobili dozvolu za kategoriju C, možete da imate 18 godina i da učestvujete u određenim programima obuke za vožnju kamiona mnogo ranije, “što je primer najvećeg igrača flote u Evropi u članku o Linkedinu.
Litvanska kompanija objašnjava da upravo u ovoj zemlji “morate da imate najmanje 21 godinu da biste dobili C + E karticu, ali ako ste učenik trgovačke škole ili stručne obuke, možete je dobiti od 18. godine. Isti zahtevi važe i na drugim mestima, kao što su Francuska, Belgija i druge zemlje.” Predlog koji je iznela Komisija predviđa smanjenje starosne dobi C kartice na 17 godina, pod uslovom da vas prati 25-godišnja odrasla osoba sa petogodišnjim iskustvom. Prema trenutnoj evropskoj direktivi, “minimalna starost za kategorije C i C+E određena je na 21 godinu”, međutim, primenjuju se izuzeci poput gore pomenutih.
“Problem je u tome što ako osoba koja je tek završila srednju školu ne može da uđe na tržište rada ili odmah nakon toga počne da se obučava kao vozač kamiona, prirodno će izabrati drugu profesiju ili se baviti visokim obrazovanjem umesto da svoju odluku odlaže na tri godine”, objašnjava Girteka.
POBOLJŠANJA
Girteka takođe stavlja na sto druga neophodna poboljšanja za vozače: “EU, kao i strane koje učestvuju u tom sektoru, moraju da poboljšaju uslove rada da zadrže talente i čak privuku mlade ljude da počnu da treniraju i sednu za volan kamiona. Činjenica da zakonodavci prepoznaju da postoji bezbedan problem parkiranja širom EU samo donosi korist tom sektoru. Znajući da mogu bezbedno da parkiraju svoje teretne kamione, vozači će se sigurno osećati prijatnije kada rade u već stresnim uslovima, kao što su teški vremenski uslovi ili gust saobraćaj. To takođe znači da su lanci snabdevanja bezbedniji, posebno zato što određeni tovari, kao što su farmaceutski, imaju strože bezbednosne zahteve.”