Fernride, specijalista za autonomnu i teleoperisanu vožnju, i Terberg, proizvođač traktora terminala, sarađuju sa njima. Cilj saradnje je razvoj automatizovanih i CE sertifikovanih traktora za proizvodnju serija. To su danas saopštile dve kompanije.
Senzori i moćni računari u avionu
Partnerstvo između Fernride i Terberga zapravo postoji od 2021. godine. Međutim, do sada su Terbergovi terminalni traktori kasnije prepravjeni. Sada će tokom proizvodnje vozila biti instalirani Fernride hardver, odgovarajući senzori i računar u avionu sa odgovarajućom računarskom snagom. Kako ovo detaljno izgleda, njih dvoje sada žele da vežbaju zajedno. Prva proizvodna vozila automatizovane i CE-sertifikovane traktorske jedinice trebalo bi da se otkotrljaju sa montažne linije 2024. godine.
Ko dobija prvih 100 traktora
Kupci Fernride i Terberga dobiće prvih 100 traktora. Među njima su Folksvagen, BSH i DB Šenker i HHLA. Vozila su potom namenjena za upotrebu u kontejnerskim terminalima, proizvodnim pogonima i distributivnim centrima.
Ovako funkcioniše takozvana teleoperacija
Fernrideov senzor i komplet za kameru, koji je specijalno dizajniran za premeštanje swap tela, nije dizajniran samo za automatizovanu vožnju. Kad god sistem ne zna šta da radi, upravljački program preuzima daljinski. U tu svrhu, vozila su opremljena takozvanim teleoperacionim nizom i umrežena sa sistemom kontrole vozila putem definisanog interfejsa. Pomoću posebne linije podataka, moguće je preneti slike kamere okruženja vozila u realnom vremenu na Fernrideovu platformu za teleoperaciju putem LTE mreže. Zaposleni tamo, zauzvrat, može da pošalje ciljane komande vozilu u realnom vremenu zahvaljujući akceleratoru, kočnici, volanu i džojstiku.
https://www.eurotransport.de/