Za 2023. godinu ponovo su planirani brojni dani sa upravljanjem kamionskim blokovima za tranzit u Austriju. Direktno na lokaciji u Kiefersfeldenu, šef BGL-a Engelhardt i poslanik CSU-a Ferber hitno zahtijevaju okončanje mjera.
Saobraćajna gužva na ovom Shroveu u ponedjeljak u pograničnom gradu Kiefersfelden proteže se daleko u Bavarsku. Strogo govoreći, vozači kamiona zaglavljeni su u saobraćajnim gužvama neverovatnih 28 kilometara, čekajući da konačno pređu austrijsku granicu. To nije zbog iznenadnog otkazivanja šengenskih sporazuma, već zbog mjera doziranja koje je uvela austrijska pokrajina Tirol kršeći evropsko pravo, poznato kao rukovanje blokama kamiona, koje ponovo štrajkuju na današnji dan – samo u prvoj polovini godine planirana su 2023 odobrenja bloka za 24. godinu.
Info su Innsbruck
Mjere su namijenjene ublažavanju čvorišta Innsbruck u Tirolu i istovremeno smanjenju zagađenja okoliša u dolini Tyrolean Inn. Postoje i druge mjere poput takozvane zračne stotine, odnosno 100 km/h za automobile.Međutim, Tirol jednostavno prebacuje prometne gužve i zagađenje okoliša nekoliko kilometara sjeverno na njemačku stranu. Da ne govorim o distorziji konkurencije. Iznova i iznova se dešavaju i ozbiljne nesreće kao rezultat doziranja.
Veliki dodatni napor za saobraćajnu policiju
Peter Böttinger, šef policije autoputa Rosenheim, opisuje posebne rizike. “Jedan od problema je kraj saobraćajnih gužvi. Trudimo se da ih obezbedimo zvaničnicima. Drugi problem je zaštita tačaka veze. Ali, to ne možemo da priuštimo u smislu personala.” Ovo radno vrijeme, procjenjuje Böttinger 5.000 godišnje, nedostaje policiji autoceste u njihovom stvarnom glavnom zadatku, na primjer za kontrolu udaljenosti ili brzine. Zato se u “normalnim danima” poput Shrove Mondaya koriste četiri patrole sa deset policajaca. U slučaju velike obrade blokova, morate planirati sa 60 do 100 policajaca i pozvati interventnu policiju.
Vozači kamiona su žrtve.
Vozači kamiona su posebno pogođeni ovom situacijom. Alexander Stephan, koji sjedi na trotoaru od 1980-ih i predobro poznaje situaciju u dolini Inn, posebno je jasan: “Ljudsko dostojanstvo je nepovredivo. Ali to ovde više nije tačno! Umesto toga, vi ste pod ogromnim tenzijama tokom celog dana. Na kraju, blok obrada ionako ne donosi ništa. Kada točkovi kamiona ponovo počnu da se kotrljaju u 5 sati u Kiefersfeldenu, kamioni iz obrade blokova i špica sastaju se u Insbruku od šest sati. “Samo da nas puste da se vozimo noću!” Situacija je nepodnošljiva i za vozača kamiona Christinu Scheib. “Biti žena u blok rukovanju znači da ne pijem, ne jedem, ne radim ništa na svom radnom mestu što drugi radnici uzimaju zdravo za gotovo. “Definitivno neću da sedim na autoputu.
BGL i CSU traže tužbu
“Smatram apsurdnim ono što se očekuje od poduzetnika i vozača”, kaže šef BGL-a prof. dr. Dirk Engelhardt. “Upravljanje blokovima je samo jedan deo Tirolske antitranzitne politike o najvažnijoj putnoj vezi između Nemačke i Italije. Pored toga, postoje i druga ograničenja koja su suprotna zakonu EU, kao što su sektorska zabrana vožnje, zabrana noćne vožnje i dvostruka noćna putarina. Stoga pozivamo Evropsku komisiju da konačno preduzme pravne mere protiv tirolskih antitranzitnih mera.” Markus Ferber, član Evropskog parlamenta (CSU). I on vidi hitnu potrebu da konačno podnese tužbu protiv mera: “EU više ne može da toleriše ova stroga ograničenja slobodnog kretanja lica i robe, koja traju već dugi niz godina. Neprihvatljivo je da jedna od glavnih saobraćajnih osovina i veza sever-jug u Evropi postane usko grlo regiona. Evropska komisija – kao čuvar ugovora – trebala bi hitno intervenirati i tirolski solo napor zamijeniti panevropskim rješenjem!”
Dettendorfer: “Zajednički ekonomski prostor je u opasnosti!”
Međutim, sve strane se slažu da dugotrajan pravni proces nije zadovoljavajuća perspektiva. “Ne postoji kratkoročno rješenje”, kaže Georg Dettendorfer, upravljački partner Johanna Dettendorfera Speditiona. “Morate da poboljšate situaciju u malim koracima. Zajednički ekonomski prostor je u opasnosti. Zato su nam sada potrebne mjere koje olakšavaju stvari prevoznicima i vozačima!”