KLASTER LOGISTIKA na osnovu algoritma ekonomski opravdane kalkulacije usluge cijene prevoza prevoznika Bosne i Hercegovine, upozorava da će od 01.03.2023 godine morati uvećati cijenu prevoza za 19% u Bosni i Hercegovini, a za prevoz iz inostranstva za 26%.
Naime, od 01.03. je najavljeno pvećanje fiksnih troškova koji se vezuju za trošak registracije vozila ( osiguranja najavljuju povećanje cijene za oko 20%, trošak usluga tehničkih pregleda također je u najavi, zatim drugi fiskalni nameti su direktnoj vezi sa fiksnim troškovima i dr.)
Trošak zadržavanja, trošak po jednom radnom mjestu profitnom centru ( vozač – vozilo), je i dalje na visokom nivou, “čekanje i danguba” umanjili su mogućnost smanjenje troškova kroz “ekonomiju obima”, a time bi se ublažili uticaj kroz povećanje broja tonskih kilometara. Uticaj drugih parametara, a koje su prevoznici do sad amortizovali kroz varijabilne troškove, moraju se ukalkulisati s ciljem opstojnosti i održivosti poslovanja kompanija.
Takođe, nepredviđeni troškovi su u posljednjem kvartalu takođe direktno uticali na kalkulaciju cijene prevoza, administrativne i druge prepreke prouzorkovali su porast “ostali troškovi” i “trošak finansijskih usluga”. Trošak (loš kvalitet pojedinih komponenti npr AddBlue), kvarovi, održavanje, homologacija, CEMT podloge, trošak p/g i drugi parametri su u kumulativnom iznosu direktno prouzrokovali povećanje cijene usluge prevoza u domaćem prevozu za 19%.
KLASTER LOGISTIKA je upozoravao da ukoliko se ne smanje opterećenja na elemenete kalkulacije ili ukoliko se ne pokrenu mjere i aktivnosti od povrata “akcize” ili “povrat cestarina”, preko troškova raznih davanja ili ne regulišemo druge parametre koji su direktno uključeni u cijenu usluge prevoza, posljedica će biti neminovna, povećanje cijene prevoza kao jedino logično rješenje.
Kada se razmatra usluga prevoza u međunarodnom prevozu, poslednji kvartal 2022 godine i početak 2023 godine je doneo veće troškove putarina u svim zemljama EU, trošak pristupa tržištu (manjak dozvola), od kojih su naizraženiji troškovi putovanja Italija, Njemačka, Austrija i tako redom, ako tome dodamo i druge troškove kao posljedica “nepredviđenih troškova”, te troškovi “nulte emisije” i trošak sigurnih zona idr. .
KLASTER LOGISTIKA predlaže kao polaznu osnovu za pregovore sa kupcima od 01.03.2023 godine 1,75 eura/km (bez PDV) odnosno 3,32 KM/km (bez PDV)
- plus troškovi utovara/istovar ( 20 – 50) eura
- troškovi čekanja 40 eura/sat
- auto dan 400 eura.
- dodatni specijalizovani troškovi
Ukoliko imate ponude za Ugovorenu logistiku, dugoročne ugovore, KLASTER LOGISTIKA predlaže da obavezno redefinišete tzv. Dizel klauzulu, sa napomenom usklađivanja prosječnog mjesečnog indexa rasta cijene goriva.
Za sva pitanja i pojašnjenja možete nas kontaktirati.