Slovenske železnice (SŽ) su prošle godine, prema prvim procenama, ostvarile nešto više od 40 miliona evra dobiti iz poslovanja, uz prihod od 620 miliona evra, što je najviše do sada, rekao je u četvrtak generalni direktor kompanije Dušan Mes. intervju za onlajn portal 24ur.com. Među svojim planovima za budućnost istakao je kupovinu preostalog udela u Nomagu.
Prema Mesovim rečima, bruto operativni profit (EBITDA) je prvi put prošle godine dostigao oko sto miliona evra. Neto dobit iz poslovanja procenjena je na oko 41 do 42 miliona evra, što je znatno više od planiranog i najviše do sada, naglasio je on. Izveštaj o poslovanju mora da pregleda nadzorni odbor.
„Na rezultat utiče nekoliko stvari, posebno ono što smo radili tokom korone. Planovi za budućnost su naravno mnogo bolji s obzirom na to da ćemo 2024. godine biti stopostotni vlasnici Nomaga“, rekao je Mes, koji je na čelu SŽ već 11 godina.
SŽ je od prošlog aprila poluvlasnik Nomago grupe koja nudi autobuski prevoz po zemlji i druge oblike mobilnosti. Istovremeno, ugovorom im je garantovano ekskluzivno pravo da do kraja 2024. godine steknu 100 odsto udela, koje nameravaju da iskoriste. Istovremeno, oni ne isključuju kupovinu još jednog manjeg autobuskog operatera, kompanije ili aplikacije za prevoz, rekao je Mes.
Prema njegovim rečima, finansijska sanacija železnice sada je zamenila zadovoljstvo putnika kao glavni cilj. „Naredne godine biće podređene zadovoljstvu putnika u putničkom saobraćaju. Ovo je presudno. Naša usluga mora da se unapredi i da bude ono što imaju putnici u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj, zemljama sa kojima toliko volimo da se poredimo u putničkom saobraćaju“, istakao je on.
Kompanija je završila prvu fazu renoviranja voznog parka, koji je, prema Mešinim rečima, povećao komfor. Drugi deo, koji je malo složeniji, je vreme putovanja, koje u velikoj meri zavisi od same infrastrukture, istakao je on. Istovremeno, on računa na pažnju Vlade, posebno u pogledu obnove regionalnih pravaca.
U kargo segmentu planiraju širenje poslovanja van Slovenije. „Upravljati teretom koji ide iz Trsta, severnojadranskih luka, od Ploča do Trsta ili dalje u Italiji, prema srednjoj Evropi, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i sa strane Balkana prema Italiji. Zato ćemo i mi preuzimati kompanije u ovom regionu, osnivati svoja preduzeća, sa sopstvenom proizvodnjom“, najavio je on.
Mes je istakao i pozitivne efekte programa smanjenja broja zaposlenih koji je započet pre pandemije Covid-19. Prema njegovim rečima, broj zaposlenih je smanjen za više od hiljadu. Međutim, kako danas piše Dnevnik, zbog novih radnih mesta, ukupan broj zaposlenih je veoma sličan onom od pre pet godina, kada je kompanija odlučila da otpusti. Samo prošle godine zaposlili su skoro 500 novih ljudi.
https://www.seebiz.eu/