Trgovačko udruženje Transportföretagen i Mobility Švedska kažu da su trenutna pravila o periodima vožnje i odmora dizajnirana za transportni sektor u kojem motor sa unutrašnjim sagorevanjem prednjači. Ali kako drumski saobraćaj postaje sve elektrifikovaniji, vozači se mogu naći u situacijama kada su primorani da prekrše pravila.
Prema trenutnim pravilima, vozaču je dozvoljeno da vozi do 4 sata i 30 minuta pre pauze. Ali ako vozač vozi električni kamion, on ili ona ponekad moraju da voze malo duže da bi došli do sledeće stanice za punjenje. Zbog toga Transportföretagen i Mobility Švedska predlažu da, pod uslovom da bezbednost na putu nije ugrožena, vozač može da vozi do sledeće stanice za punjenje, čak i ako je vreme vožnje pre pauze prekoračeno.
Takođe predlažu da vozač bude u mogućnosti da prekine proces utovara kamiona ako je potrebno, ako je potrebno, na primer, iz tehničkih ili bezbednosnih razloga. Prekinuta pauza se nastavlja nakon prekida sve dok vozač ne dobije punu pauzu.
“Takođe predlažemo da vozač može da prekine dnevni odmor na isti način kao i prilikom utovara i istovara trajekata i vozova,” kaže Marija Lind, ekspert za politiku sektora u Transportföretagenu. Razlog za to je što punjenje vozila tokom dana odmora ne bi trebalo da blokira tačku punjenja kada je vozilo potpuno napunjeno. “Mislimo da je to prilično jasno, ali sadašnji propisi to ne dozvoljavaju. Važno je da propisi ne ometaju ili komplikuju elektrifikaciju drumskog saobraćaja
https://www.ttm.nl/