Odnosi se na sistem za prekršaje koji se odnose na vreme vožnje, obavezne pauze i odmor za vozače i upotrebu tahografa.
U okviru Evropske unije koristiće se nova, zajednička formula, pomoću koje će se izračunati stepen rizika transportnih kompanija. Uzeće se u obzir rezultati oba pregleda pored puta i onih izvršenih u sedištu preduzeća i prekršaja “utvrđenih konačnom odlukom, konačnim krivičnim mandatom ili odlukom kojom se izriče kazna u periodu od dve godine” – čitamo u obrazloženju propisa.
Nakon izračunavanja stepena rizika, svaka transportna kompanija će biti dodeljena jednoj od četiri rizične trake, označene bojom.
- Na zelenom nivou biće niskorizičnih prevoznika,
- u narandžastom – srednjem riziku,
- u crvenoj boji – visoki rizik,
- Zauzvrat, u sivom, oni koji nisu provjereni.
Oni koji se nađu u crvenom pretincu prvo će biti izabrani za inspekciju.
Češći pregledi subjekata sa visokim stepenom rizika povećat će sigurnost na cestama i doprinijeti održavanju vozila u sigurnom i ekološki prihvatljivom stanju tokom njihove upotrebe” – komentiraju autori uredbe.
Dodaju da će odabir preduzeća koja krše zakon za češće inspekcije poboljšati nivo usklađenosti sa principima fer konkurencije.
Uvođenje pravila u praksu
Zvaničnici pretpostavljaju da će odredbe uredbe stupiti na snagu 1. februara 2023. godine.
Štaviše, budući da je Evropska komisija utvrdila formulu za izračunavanje stepena rizika transportnih kompanija tek u maju 2022. godine, poljski zvaničnici njenu primenu u praksi preuzimaju tek 2024. godine, u odnosu na inspekcije sprovedene 2023. godine.
Stepen rizika će se zatim izračunavati godišnje na osnovu rezultata dvogodišnje inspekcije. Što se tiče inspekcija provedenih 2022. godine, primjenjivat će se postojeće odredbe” – čitamo u regulatornoj procjeni utjecaja.
Štaviše, Evropska komisija i dalje radi na listi kršenja odredaba sadržanih u Paketu mobilnosti i utvrđivanju njihove ozbiljnosti. Razmatrani nacionalni projekt Ministarstva infrastrukture stoga se temelji na trenutnom pravnom statusu – navode poljski dužnosnici. Stoga sadrži prelazni postupak koji će se promeniti kada se završi zakonodavni rad na zakonodavstvu EU.
Izvor:https://trans.info/pl/system-oceny-ryzyka-do-zmiany-ucierpia-lamiacy-prawo-321672