Ova Agencija naredila im je da u roku od 15 dana otklone sve nezakonitosti koje su nagurali u novi Pravilnik o registraciji vozila u kojem se, između ostalog, omogućuje privatnim kompanijama pristup ličnim podacima građana.
U preopširnom demantiju u kojem nisu precizirali šta nije tačno u tekstu objavljenom na portalu CAPITAL 2. decembra pod naslovom “Novi “šamar” za Pravilnik o registraciji vozila ministra Mitrovića”, tvrde da je cilj ovog pravilnika “stvaranje pravnog okvira za pojednostavljenje administrativnih procedura i unapređenje efikasnosti postupka registracije vozila”.
Agencija za zaštitu ličnih podataka BiH koja je izdala rješenje i naredila ovom ministarstvu otklanjanje nezakonitosti, a koje je portal CAPITAL dobio na uvid, ne spominje se nijednom. Ni u jednom trenutku nisu objasnili hoće li i kada otkloniti nezakonitosti na koje im je u tom rješenju ukazano.
Naveli su i niz podataka o tehničkoj ispravnosti i starosti vozila u BiH, nabavnim cijenama stikera od 0,15 feninga koje potom prodaju za pet marka, te da su oni primjer disfunkcionalnosti sistema registracije i da se “na desetogodišnjem nivou daje nevjerovatan iznos administrativnih troškova koji su bez razloga pali na teret građana BiH”.
Tvrde da je potrebno bolje urediti odnos tehničkog pregleda vozila i njihove registracije.
“Navodi da “predviđeni novi RFID stickeri na motornim vozilima omogućavaju i da vozači budu “praćeni za potrebe trećih lica” lišeni su bilo kakve osnovanosti. Niti putem predloženog Jedinstvenog informacionog sistema, niti putem predviđenog RFID taga, nije fizički moguće pratiti lokaciju vozila, niti locirati bilo koju stiker naljepnicu. Organ nadležan za kontrolu može dobiti identifikacioni broj stikera koji ima svoju funkciju tek ako je organ uspostavio vezu sa IDDEEA-om i ima pristup odgovarajućim bazama podataka, pa taj stiker može povezati sa konkretnim vozilom. To znači da RFID tehnologija u stiker naljepnicama niti ima za cilj, niti omogućava bilo kakvo praćenje vozila, već se putem nje omogućava utvrđivanje činjenica i provjerava da li je vozilo registrovano”, navode u svom saopštenju.
Takođe, potkrala im se i tehnička greška, barem tako želimo da vjerujemo.
“Takođe, u okviru Jedinstvenog informacionog sistema nije predviđena razmjena ličnih podataka, jer nije ni započeto njegovo uspostavljanje, a prilikom eventualnog uspostavljanja bi se regulisala pitanja iz oblasti zaštite ličnih podataka tako da se obezbjedi njihova neovlašćena upotreba”, navodi se u saopštenju.
Kompletan tekst demantija možete pročitati u nastavku Demanti – Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, 8 12 2022 (Capital.ba).
https://www.capital.ba/