Prema novom pregledu kamiona BOVAG 2022 u uticaj “masovne elektrifikacije vozila” na lance snabdijevanja i na zahtjeve za održavanjem električnih vozila je za oko 35 posto manji od održavanja vozila sa dizel motorima. U sličnoj studiji iz 2019. godine pretpostavljalo se da će zahtjev za održavanje električnog kamiona biti čak 65 posto manji. Prvi praktični rezultati pozivaju se na potrebu realnije i novog prilagođavanja, drugim riječima “istini treba pogledati u oči”. Na osnovu mjerenja, rezulatati su rakvi, da se neće smanjiti broj sati rada u radionicama, ostaje isti broj sati rada na održavanju električnih i dizel vozila, samo se aktivnosti nazivaju drugim imenom.
Trenutno je u Holandiji registrovano oko 300 električnih kamiona, a električni autobusi se već neko vrijeme voze u javnom prijevozu i dobro upućuju na potrebe održavanja električnih kamiona, odnosno autobusa. Na sonovu prikupljenih inforamcija, zaključak je da prva generacija električnih kamiona i autobusa i dalje stvara izazove po pitanju kvaliteta i stoga na tim vozilima ima relativno puno posla. U kombinaciji sa očekivanim rastom flote kamiona, to osigurava da će se broj sati rada u radionicama čak i još više povećati u 2023. i 2024. godini. Budući da je pozanto da uu prvim godinama eksploatacije vozila i broj sati potrebnih za održavanje je relativno mali. Također, evidentno je da nedostaje stručno tehničko osoblje u radionicama, pa se broj sati i uvećava u odnosu na dosadašnji rad. Iskreno, pred nama su veliki izazovi u drumskoj transportnoj industriji “zelenog dogovora”, prilagođavanje potrebnog kadra za upravljanje, održavanje, servisiranje, lancu snabdiejvanja i opsluživanja servisa itd.
Prema 2030 . snabdijevanje EV vozila se ubrzano povećava, ali tržištu je potrebno vremena da apsorbira te obime. Prošle sedmice, proizvođači su predstavili najnovije električne modele sa dužim dometom na sajmu IAA u Hanoveru. Giganti su predstavili modele kao novi podsticaj rasta električnih kamiona u floti, pod uslovom da se uspostavi neophodna infrastruktura za punjenje, a o ovom problemu smo već pisali. Prvi veliki iskorak popune flote očekujemo 2025. godine, ali ne treba očekivati da će biti u upotrebi prije 2028. godine. Ništa manje pitanja i problema sa infrastruktorom se javlja i kada su u pitanju vozila koja koriste vodonik, (Fuell Cell Electric Vehicles), dostupni su u ograničenim razmjerama od 2025. godine ali ozbilniji iskorak možemo očekivati 2030 godine. Uz uslov da se do tih termina infrastruktura obezbjedi!
Klaster logistika & https://www.ttm.nl/