KLASTER LOGISTIKA predstavlja okupljanje kompanija sa ciljem jačanja konkurentnosti, inovativnosti i poboljšanja poslovanja u logistici. Dugogodišnja saradnja, brojna razmjena mišljenja, dijalozi i kritički osvrti kompanija doveli su do potrebe da se suočimo sa svim poteškoćama u svakodnevnom izazovnom poslovanju, i bili su razlozi da pokrenemo inicijativu okupljanja pod kišobran zajedničkog djelovanja s ciljem rješavanja pojedinačnih i zajedničkih interesa.
KLASTER LOGISTIKA
– Okupljanje za uspješnije poslovanje –
KLASTER LOGISTIKA povezuje poslovne subjekte srodnih ili različitih djelatnosti i sa njima povezanih organizacija podrške u okviru geografski koncentrisanih regionalnih, tradicionalnih ili drugih organizacionih formata, kao i druge institucije i organizacije koje garantuju kritičnu masu znanja, tehnologija, resursa i sredstava značajnih za jačanje konkurentnosti pojedinačnih preduzeća, članova i klastera kao cjeline.
Članove klastera povezuju zajednički interesi i potrebe na području
- poboljšanja opštih uslova poslovanja u skladu sa svaremenim standardima,
- zaštita interesa članova ( definsianje zajedničkih, pojedinačnih i specijalističkih),
- pojednostavljenje carinske procedure i uvođenje e-poslovanja,
- pravedna i pravična raspodjela pristupnih prava u skladu sa paketima mobilnosti EU,
- zastupanje pred domaćim i međunarodnim organizacijama,
- optimizacijom troškova poslovanja
- optimizacije nabavke, upravljanje troškovima …
- definisanja minimalnih ekonomski isplativih uzansi poslovanja ( tarife, cjenovnici, autodani i mehanizmi zaštite od rizika poslovanja) ,
- specijalizovane usluge po zahtjevu pojedinačnih ili udruženih članova, edukacija i specijalizacija zaposlenih,
- primjena tehnologije „zelene logistike“,
- protoka informacija od opštih interesa, zaštita informacija o tajnosti poslovanja,
- kreiranje dijaloga po pitanju uticaja na donošenja propisa sa ministarstvima svih nivoa od entitetskih do državnih, regionalnih i EU nivoa,
- kreiranje dijaloga sa udruženjima, interesnim grupama, policijom, carinom, inspekcijom i dr.
- istraživanje i razvoj mreže – stvaranje mreže unutar klastera i među klasterima (izrada baze podataka preduzeća, redovni obilasci, adresar dobavljača i pružalaca usluga, internet stranica, mjesečne informacije o novostima u branši i okruženju, periodični časopis, itd).
- obuka i obrazovanje – analize potreba za specifičnim obukama, organizacija obuka, redovnih susreta preduzeća radi razmene iskustava i kontakata, itd.
- poslovna saradnja – iniciranje i podrška projektima kooperacije između preduzeća,
- uticaj na politiku – lobiranje i kreiranje dijaloga klastera, naučne zajednice i vlasti.
- rast klastera – jačanje regionalnog indentiteta, građenje nacionalnog i međunarodnog ugleda, promovisanje investicija – domaćih i stranih.
Kako se formira KLASTER LOGISTIKA
1.
Transport
2.
Špedicija
3.
Logistički centri i terminali
4.
Logistički operateri
KLASTER LOGISTIKA uspostavlja saradnju, kooperaciju, koordinaciju članova s ciljem ostvarenja veće konkurentnosti preduzeća, čime se ostvaruje jačanje regionalnog identiteta i građenje nacionalnog i internacionalnog ugleda.
Svjesni smo da je proces razvoja klastera dugotrajan društveno-ekonomski proces, zato je dobrovoljnost i interesno okupljanje polazna osnova.
Na regionalnom i međunarodnom planu KLASTER LOGISTIKA će uspostaviti dijalog i saradnju sa regionalnim udružanjima i kalsterima iz regiona – EU, u cilju poslovno-tehničke saradnje (zastupanje, usklađivanje i dr), Međunarodnom drumskom transportnom unijom IRU, Evropskom asocijacijom logističara, Međunarodnom federacijom špeditera FIATA i dr.
Partneri za dijalog KLASTERA LOGISTIKA su :
- Savjet/Vijeće Ministara BiH,
- Vlada RS i Vlada FBIH,
- UINO BiH,
- Komorski sistem BiH,
- Udruženje poslodavaca,
- Udruženje izvoznika,
- Osiguravajuće kompanije,
- Udruženje banaka,
- Specijalizovane ovlaštene institucije,
- …
U eri globalizacije, bežičnih komunikacija, integrisanja različitih oblika komunikacije, zahtjeva za „bržim“ a „jeftinijim transportom“, i „nižom cijenom logističke usluge“, paradoksalno izgleda tvrdnja i insistiranje na operacijama „dijeljenje“ i „oduzimanje“ te lokacijsko grupisanje poslovanja jer se po „novim pravilima igra tržišna utakmica“.
Klaster logistika ima mogućnost da razvije svoj specifični miks konkurentskih prednosti, baziran na ukrupnjavanju i snazi postojećih kapaciteta, ali i vertikalno povezanih djelatnosti, snažnih logističkih provajdere članova klastera, te kroz pružanje infrastrukturnih usluga, lobiranjem kroz institucije koje kreiraju poslovnu politiku, donose propise, implementiraju i kontrolišu proces, da obezbeđuju obuke, informacije, istraživanje i drugu tehničku podršku za uspostavljanje standarda.