Udruženje poslodavaca upozorava na “ogromnu neizvesnost zbog ekonomske nestabilnosti u EU, pravne nesigurnosti i rastućih troškova”. Naglašava nove putarine za kamione na osnovu broja emisija.
Obim u španskom sektoru drumskog teretnog saobraćaja će umereno rasti u 2025. godini u okruženju velike neizvesnosti, uglavnom generisane regulatornom volatilnošću, pravnom dvosmislenošću i rastućim troškovima. Ovo je prognoza Međunarodne asocijacije drumskog saobraćaja (Astic), koja, međutim, osigurava da će međunarodni transport pasti. Ove prognoze se poklapaju sa podacima za treći kvartal 2024. godine; sa rastom kamionskog transporta od 8,5% u Španiji, ali padom od 5% u inostranstvu.
Astic govori o nepovoljnom kontekstu za rast, o “ogromnoj neizvesnosti zbog ekonomske nestabilnosti u EU, pravnoj nesigurnosti i povećanju troškova koji će narušiti profitabilnost”. Jedan od faktora kojima međunarodna asocijacija poslodavaca u transportu daje veću važnost su nove putarine za kamione zasnovane na emisiji CO2. Evropska unija odobrila je amandman na direktivu koja reguliše način oporezivanja puteva, a velike zemlje poput Nemačke, Češke, Austrije i Mađarske već su ih primenile ove godine. Od 1. januara oni će početi sa radom u Holandiji, Švedskoj i Danskoj. Španska vlada, međutim, uverava da neće uvesti putarine u kratkom roku.
Drugi problem za međunarodni transport je da su glavna tržišta za španski drumski izvoz, kao što su Nemačka i Francuska, najavila moguće smanjenje potrošnje i industrijske aktivnosti.
Uslovljeno BDP-om
Aktivnost teškog transporta “usko je povezana sa evolucijom BDP-a”, podsjetio je izvršni potpredsjednik Astic-a, Ramon Valdivia. Stoga, ako se ispune prognoze koje njegov rast u 2024. godini iznose 2,8% i 2,3% za 2025. godinu, sektor će takođe rasti u celini.
Prema udruženju poslodavaca, sve ukazuje na činjenicu da će se 2024. završiti sa najboljim rezultatom u aktivnosti više od jedne decenije, uglavnom zbog domaćih tokova, s obzirom na to da je godina obeležena inflacijom i ekonomskom neizvesnošću u evropskom kontekstu, posebno u zemljama ključnim za naš međunarodni saobraćaj. Nemačka je već ušla u recesiju, dok u Francuskoj, koja prima polovinu španskog izvoza drumskim putem, javni deficit nastavlja da raste.
I ova godina je bila dobra po broju registracija komercijalnih vozila (30.064 od januara do novembra, 14,2% više nego pre godinu dana), uprkos činjenici da prognoze proizvođača nisu bile dobre početkom ove godine.
Astic žali zbog “pravne nesigurnosti i regulatornih promena, kako na nacionalnom tako i na evropskom nivou, kao što je politika zaštite životne sredine koju diktira Brisel ili najave o smanjenju radnog vremena od strane španske vlade, jer one čine nepovoljne izglede koji će narušiti profitabilnost kompanija u ovom sektoru u KSNUMKS-u”
https://www.rutadeltransporte.com/