Evropska komisija je odobrila nastavak federalnog programa “Budućnost željezničkog teretnog transporta”. Kritika projekta i reakcija Deutsche Bahna, koji se drži strategije.
U Briselu, Evropska komisija je odobrila nastavak federalnog programa “Budućnost željezničkog teretnog saobraćaja”. To znači da izmijenjena smjernica za Federalni program budućnosti željezničkog teretnog transporta za promociju inovacija (Z-SGV) može stupiti na snagu 1. januara 2025. godine sa rokom do kraja 2029. godine.
Stara tehnologija koja omogućava digitalizaciju željeznica
Z-SGV je namijenjen da donese ideje za modernizaciju u željezničkom teretnom transportu (SGV) u oblastima digitalizacije, automatizacije i tehnologije vozila do zrelosti primjene i bržeg tržišta. Na osnovu pozitivne ocjene u 2023. godini, BMDV je prilagodio smjernice za finansiranje i proširio ih na projekte sa nižim nivoima tehnološke zrelosti, na primjer, prema ministarstvu.
Stručnjaci strahuju od tehnologije niskih performansi
Odluka koja je kontroverzna, međutim. Na kraju krajeva, ovo djelimično koristi tehnologiju koja postoji već desetljećima – a to baš i ne znači digitalizaciju tračnica. “Stručnjaci strahuju da će željeznica ostati manje efikasna i manje pouzdana bez ove nove tehnologije”, kaže se u izvještaju SWR-a u vezi s tim. Na primjer, umjesto digitalnih blokada, sada će postojati blokade sa konvencionalnom elektronskom tehnologijom. I digitalni evropski sistem kontrole vozova (ETCS) će također vjerovatno biti smanjen. Digitalna blokada i ETCS su zapravo trebali osigurati da više vozova može voziti i još uvijek voziti na vrijeme.
BMDV sa strategijom za sveobuhvatnu automatizaciju
Program finansiranja služi za smanjenje deficita inovacija i zaostatka ulaganja u željeznički teretni transport, koji se nakupljao tokom mnogih decenija, BMDV ipak kaže nepokolebljivo. Sa ovim ciljem i u implementaciji Master plana željezničkog teretnog transporta, Okrugli sto o željezničkom teretnom saobraćaju, kojim predsjedava Susanne Henckel, državna sekretarka BMDV-a, također je usvojio i objavio strategiju za sveobuhvatnu automatizaciju i digitalizaciju željezničkog teretnog transporta. “Evropska komisija je dala zeleno svjetlo za nastavak našeg inovacijskog programa Future Rail Freight Transport u narednih pet godina. Zajedno sa industrijom, razvili smo strategiju za sveobuhvatnu automatizaciju i digitalizaciju željezničkog teretnog transporta kako bismo implementirali program na još ciljaniji način”, objašnjava ona.
Deutsche Bahn se drži digitalizacije željeznica
Deutsche Bahn proturječi kritikama da se tehnologija iz 1990-ih sada koristi umjesto obećane digitalizacije. “Elektronska blokada je najmoderniji standard za blokiranje”, kaže DB. ETCS će se, zauzvrat, koristiti sa elektronskim blokadama. Posljednje, ali ne i najmanje važno, “ne očekuje se da će digitalna blokada biti odobrena kao standard do kraja decenije”.
BMDV ulaže 100 miliona eura u željeznicu
Sa Z-SGV-om, BMDV promovira lansiranje inovativnih proizvoda na tržište SGV-a na proporcionalnoj osnovi i omogućava testove putem testnih polja, pilota i demonstratora u područjima digitalizacije, automatizacije i inovativne tehnologije vozila. Od 2020. godine, oko 155 miliona eura je stavljeno na raspolaganje u federalnom budžetu. Sektor doprinosi 50 posto troškova projekta. Do sada je finansirano 27 projekata u ukupnom iznosu od 100,42 miliona eura, a u planu su i daljnji inovacijski projekti. Kompletna “Strategija za sveobuhvatnu automatizaciju i digitalizaciju željezničkog teretnog transporta” BMDV-a može se preuzeti ovdje.
https://www.eurotransport.de/log