Rolling Highvai (RoLa) koji povezuje Trento, u Italiji, i Vorgl, u Austriji, imao je 5 odsto manje teretnih vozova između 2022. i 2023. Prošle godine je samo 104.000 kamiona prebačeno na železnicu za ovu uslugu, dok je ukupno raspoloživo kapacitet prelazi 300.000. Drugim rečima, trenutno postoji obrnuti modalni pomak sa železnice na put koji se dešava duž Brenerove ose.
Ovo smanjenje teretnih vozova duž RoLa uzrokovano je razlikom u troškovima korišćenja drumskog i železničkog, kako tvrdi austrijski list Tiroler Tagescajtung. Prelazak Brenera putem je toliko jeftin da neki kamioni odlučuju da prođu tuda čak i ako to znači da se putovanje produži za desetine kilometara. Jedno rešenje bi bilo povećanje putarine, što bi moglo da podstakne kompanije da izaberu teretni voz umesto kamiona. Štaviše, plate vozača kamiona su još jedan faktor koji podstiče prelazak na put. Kako navodi austrijski list, ako bi se ove plate prilagodile standardnim kvotama, drumski transport preko Brenerove osovine koštao bi 20 odsto više. Još jedan problem koji uzrokuje pad željezničkog teretnog prometa je nedostatak intermodalnih terminala, posebno u Trentu i njemačkoj regiji Bavarska, koja je samo nekoliko kilometara sjeverno od Vorgla.
Drumski saobraćaj će nastaviti da dominira u Austriji i Evropi Brennerovo pitanje Situacija duž Brenerove osovine, koju dele Italija i Austrija, u poslednje vreme je postala pomalo komplikovana. Austrija želi da se više tereta kreće duž železnice, a već je uvela veće putarine i zabranu vožnje za kamione. Italija nije dobro preduzela ove mere, tvrdeći da se Austrija ponaša sebično i da raspoloživi slotovi za železnički teret nisu dovoljni. Italija je otišla toliko daleko da je to pitanje iznela pred Sud EU.
Pitanje nedostatka mesta za kretanje vozova moglo bi da postane još gore, pošto će drugi glavni granični prelaz između Italije i Austrije, Tarvisio-Villach, biti zatvoren na dve nedelje do 27. jula 2024. To će dovesti do toga da stotine teretnih vozova budu zatvorene. preusmeren kroz Brenerovu liniju, što bi moglo izazvati dodatne probleme. Rešenja za sve ove probleme možda će doći otvaranjem tunela Brener baze, koje je, međutim, zakazano tek za 2032. godinu.
https://www.railfreight.com/intermodal