Diskusije o tranzitu kroz Brenner poprimaju sve iznenađujući ton. Italijanska transportna organizacija ANITA upravo je došla do predloga da se jednostavno sinhronizuju zabrane saobraćaja na međunarodnom nivou, čime se eliminišu zagušenja (objašnjenje ovde). U međuvremenu, na austrijskoj strani postojala je ideja da se u potpunosti zabrani tranzit u državi Tirol.
Takav iznenađujući prijedlog predstavila je austrijska organizacija VCÖ, koja lobira za ekonomičniji i održiviji transport. Prema njegovim stručnjacima, tranzitni kamionski saobraćaj košta Tirol najmanje 500 miliona evra svake godine. Na taj način su procenjeni gubici vezani samo za emisije izduvnih gasova i buku. Istovremeno, VCÖ je izrazio uvjerenje da čak ni uvođenje dodatnih putarina za kamione kroz Tirol neće moći osigurati sredstva za nadoknadu tog novca. Otuda i ideja da bi teški tranzit kroz Tirol trebao biti potpuno zabranjen.
Austrijska država Tirol na mapi:
Sa tirolske tačke gledišta, to verovatno ima nekog smisla, ali problem je u tome što bi za transportnu industriju ovako nešto značilo pravu katastrofu i ogromne gubitke. Velika većina transporta do Italije morala bi ići na druge rute, često nadoknađujući po nekoliko stotina kilometara u svakom smjeru. Od Austrije do Italije bio bi moguć samo jedan autoput, iz pravca Viljaka, dok bi sa zapada Nemačke ili Beneluksa bilo potrebno tranzitirati kroz Švajcarsku ili Francusku.
Druga stvar je da se uvođenje takve zabrane čini zaista malo vjerovatnim. Iako se tirolske vlasti ne plaše Evropske unije prilikom uvođenja satnih ili kvantitativnih ograničenja, takva potpuna zabrana mogla bi izazvati mnogo jaču opoziciju. Alternativno, prevoznici su mogli uzeti stvar u svoje ruke organizirajući akcije slične onima krajem 70-ih i početkom 80-ih: Priča o tri velika protesta – ruta kroz Brenner bila je blokirana svakih nekoliko godina.
https://40ton.net/calkowity-z