Krajem prošlog mjeseca u SAD-u su održani protesti protiv kamiona bez vozača sa autopilotima. Tada je guverner države Kalifornija odlučio da ih ignoriše, odbijajući da zabrani upotrebu automatizovanih vozila u komercijalnom prevozu. I iako je sve to možda izgledalo kao neka apstraktna priča s druge strane svijeta, moguće je da ćemo uskoro vidjeti slične akcije i u Europi.
Jedna od evropskih zemalja je upravo odlučila da nastavi sa ovim područjem. Reč je o Švedskoj, čija je vlada pripremila nacrt posebnog propisa kojim se reguliše kretanje automobila sa autopilotima. Ovaj dokument treba da precizira mnoga formalna pitanja, kao što je način traženja određenih ruta za autopilote ili obim odgovornosti za moguće nesreće. U prvom slučaju, dozvole za odabrane dionice izdaju upravitelji cesta ili općine, dok je u slučaju nesreće glavno odgovorno lice koje je posljednje aktiviralo autopilota.
Prema švedskoj vladi, regulisanje takvih tema može biti značajan podsticaj za kompanije koje razvijaju savremene tehnologije. Kao rezultat toga, oni bi mogli implementirati rješenja u Švedskoj, kao što su taksi bez vozača ili dostavni kombiji, koji se već voze u nekoliko gradova u SAD-u. Međutim, projekat prvo mora proći kroz fazu javnih konsultacija i biti zvanično odobren. Međutim, ako se ovako nešto desi, novi propisi će verovatno stupiti na snagu 1. jula 2024. godine.
A pošto sam već spomenuo taksije bez vozača, da vas podsjetim na nedavni incident u San Franciscu. Taksi bez posade doslovno je skliznuo ispod voza koji se okreće, zaustavivši se nasred ceste. Opširnije: Automobil na autopilotu se sudario sa kamionom koji se okreće – ko će biti kriv?
Volvo Vera prototip testiran na privatnim cestama