Evo još jednog primera priprema za jul 2024. godine, kada će na snagu stupiti nova lista obavezne opreme za sve novoregistrovane kamione. Jedan od njegovih zahteva biće displeji pritiska u gumama, koji ukazuju na podatke iz čitavih kombinacija, uključujući poluprikolice ili prikolice.
Deset meseci pre ovih promena, Goodyear je najavio integraciju svoje aplikacije DriverHub sa ugrađenom Mercedes-Benz Truck aplikacijom. Kao rezultat toga, vozač će moći da vidi podatke iz Goodyear sistema direktno na kontrolnoj tabli Mercedesovog kamiona, gde je poznat pritisak u svakoj gumi. Aplikacija će takođe upozoriti vozača na bilo kakav gubitak pritiska od najmanje 20 odsto, što ukazuje na to da li se radi o brzom ili sporom gubitku. Pored toga, aplikacija je da se alarmira zbog povećanja temperature u gumama, što može da najavi pucanj.
Prateće slike pokazuju kako rešenje izgleda u praksi na kontrolnoj tabli pete generacije Actros-a. Međutim, osim zahteva EU, takvo rešenje ima stvarni uticaj na bezbednost. Prema istraživanju koje je sproveo Goodyear, do tri četvrtine kamiona koji voze na međunarodnim rutama imaju nizak pritisak u gumama. To, zauzvrat, ne samo da povećava potrošnju goriva, već i snažno doprinosi pomenutim pucnjavama. O potpunim rezultatima studije raspravljao sam u sljedećem članku: Tri četvrtine kamiona s niskim pritiskom u gumama – 12,8% manje u prosjeku