Sa 2.567 električnih autobusa na baterije registrovanih u prvoj polovini 2023. godine, evropsko tržište električnih autobusa raste za 45 odsto. Više od jedne trećine gradskog autobuskog tržišta (37,5%) na evropskom nivou već je pokriveno autobusima sa nultom emisijom (električni na baterijama ili gorivim ćelijama).
Povećanje udjela gradskih autobusa na alternativni pogon u Evropi (baterijski električni, CNG, gorive ćelije, hibridi) izgleda nezaustavljivo – sa 64,5% prošle godine na 73,5% svih prvih registriranih autobusa ove godine.
Solaris i čovjek na vrhu
Prvih šest mjeseci ove godine iznenadilo se potpuno promijenjenim redoslijedom tržišnog udjela proizvođača – vodeći poljski Solaris sa 421 registriranim autobusom i udjelom od 16%, a slijedi MAN na drugom mjestu sa 260 registracija i dobrim tržišnim udjelom od 10%. Zanimljivo je da je MAN zauzeo deveto mesto u 2022. godini sa 230 isporučenih vozila tokom cele godine, a Solaris je prošle godine završio na šestom mestu sa isporučenih 342 jedinice.
Tek šesto mjesto zauzima sljedeći europski Volvo proizvođač s 145 vozila, osmi je Iveco sa 131 vozilom, a Mercedes je tek deseti sa 105 vozila.
Močna Velika Britanija
Nakon zemlje proizvođača, kineski proizvođači i dalje dominiraju u cjelini, a slijedi Velika Britanija sa vrlo jakom lokalnom proizvodnjom.
Velika Britanija je također rangirana kao prva među zemljama po broju registriranih električnih autobusa u prvoj polovini ove godine – sa 524 registrovana vozila. Slijede Norveška sa 346 autobusa i Njemačka sa 297 vozila.
Više od 15.222 vozila vozi širom Evrope
Zanimljiv je i pregled svih registriranih električnih autobusa na tržištu između 2012. i kraja juna 2023. godine – ovdje opet Solaris vodi sa 1.884 registrirana autobusa (12% tržišnog udjela). Slijedi kineski BYD sa 1.613 registracija, treći je BYD, ali u zajedničkom ulaganju s engleskim proizvođačem Alexanderom Dennisom: 1.491 jedinica, a četvrti je nizozemski VDL sa 1.338 registriranih autobusa.
Ukupno je u ovoj analizi u ovom periodu registrovano 15.222 električna autobusa u evropskim zemljama.
Sve više autobusa sa gorivim ćelijama
Prodaja autobusa sa gorivim ćelijama izgleda obećavajuće. U prvoj polovini godine registrovano je 96 jedinica, prošle godine 52 (rast od 84%). CaetanoBus dolazi prvi sa 28 jedinica, a slijedi ga Van Hool sa 26 autobusa. Potonji i dalje vodi na tržištu tokom perioda od 2012. do kraja juna 2023. godine sa ukupno 132 registracije. Njemačka je trenutno zemlja s najviše operativnih autobusa s gorivim ćelijama (isključujući one registrirane prije 2012. godine), odnosno 167 vozila.