Tunel baze Gotthard je važna transportna osa između sjeverne i južne Evrope. Prošle godine, skoro 57 odsto železničkog teretnog saobraćaja kroz švajcarske Alpe prošlo je kroz železnički tunel dug 70 kilometara. Roba koja se transportuje kroz tunel uključuje čelične cevi, papir i proizvode za pakovanje, između ostalog.
Radovi na rekonstrukciji su u punoj brzini
Skoro dve nedelje nakon iskakanja teretnog voza u tunelu baze Gotthard, saobraćaj je u zastoju. Nakon početnih radova na popravci, šteta je procijenjena na veću nego što se prvobitno pretpostavljalo. Iz tog razloga, željeznički saobraćaj kroz tunel Gotthard bit će moguć samo uz ograničenja mjesecima.
Radovi na otvaranju istočne cijevi tunela baze Gotthard odvijaju se punom brzinom i dobro napreduju”, kaže operater SBB.
Kao što je najavljeno, teretni saobraćaj će ponovo moći da prođe kroz tunel baze Gotthard 23. avgusta 2023. godine. Operater SBB pretpostavlja da obe tunelske cevi neće biti ponovo dostupne za železnički saobraćaj do početka 2024. godine.
Čak i ako se otvori tunelska cijev, kapacitet je i dalje ograničen. Prema rečima operatera, ukupno 110 teretnih vozova dnevno će prolaziti kroz bazni tunel nakon otvaranja istočne cevi, od kojih će oko 20 biti preusmereno panoramskom trasom.
Alternativni putevi sa ograničenjima
Teretni vozovi će biti preusmjereni tunelom Lötschberg. Međutim, na ovoj alternativnoj ruti mogu saobraćati samo lakši i kraći vozovi, jer obje cijevi još nisu u potpunosti razvijene. Kapacitet je ograničen.
Iz tog razloga, neke transportne kompanije odlučile su da prevoze robu kamionom umesto vozom, jer je tunel Gotthard drumski tunel prohodan bez ograničenja.
Ostale alternativne rute uključuju Simplon liniju i prolaz Brenner. Građevinski radovi se trenutno odvijaju na osovini Brenner, ali je planirano da bude završen 23. avgusta. Simplon ruta je otvorena do 23. avgusta.
Izvor: https://trans.info/de/359108-359108