IRU, u ime transportnih kompanija, i ITF savez sindikata razvili su plan za rješavanje nedostatka vozača kamiona.
IRU, globalna organizacija za drumski saobraćaj koja predstavlja više od 3,5 miliona kompanija, i ITF, Međunarodna federacija transportnih radnika, koja predstavlja 18,5 miliona transportnih radnika, pokrenuli su plan u sredu.
“Novi pristup ima za cilj da ublaži nestašicu vozača i neravnotežu na tržištu rada u saobraćaju, osigura pristojne uslove rada i standarde za vozače koji rade van njihove matične zemlje i pojednostavi i primeni standarde za radnike i poslodavce,” navodi se u saopštenju IRU-a i ITF-a.
TRI TAČKE
Svaka od tačaka se odnosi na Ujedinjene nacije, nacionalne vlade i kompanije. To izražavaju ova dva entiteta:
- UN i međunarodne organizacije treba da razviju globalni okvir sa jasnim smernicama za zaštitu vozača koji nisu rezidenti; poboljšanje uslova za vozače i povećanje socijalne kohezije; usklađivanje kvalifikacionih standarda i prekograničnog priznavanja.
- Od nacionalnih vlada se traži da modifikuju i primene procedure imigracije rada kako bi zaštitile nerezidentne vozače, smanjile birokratiju kako bi olakšale legalnu imigraciju sadašnjih i potencijalnih vozača, podstakle priznavanje kvalifikacija iz trećih zemalja kroz bilateralne sporazume.
- • investirati i povećati sprovođenje zakona i propisa o drumskom saobraćaju i subvencionisati nacionalne programe obuke i integracije.
- Operateri cestovnog transporta: razviti programe operativne integracije tako da nerezidentni vozači dobiju iste uvjete kao i njihova nacionalna radna snaga; Podrška obuci, upravljanju kompetencijama i procesima sertifikacije.
Plan ima za cilj “bolje balansiranje nacionalnih rezervi rada – između onih sa viškom i onih sa nedostatkom talentovanih vozača – bez izvoza problema iz jedne zemlje u drugu”, sumiraju sindikati i poslodavci.
Generalni sekretar IRU-a Umberto de Pretto izjavio je: “Nedostatak vozača izmiče kontroli. Balansiranje globalne ponude radne snage i potražnje kroz jednostavne mere koje olakšavaju legalnu imigraciju i zaustavljaju eksploataciju nerezidentnih vozača jedan je od načina da se reši problem, podrži dostojanstven rad i održe vitalne usluge drumskog saobraćaja.
Generalni sekretar ITF-a Stiven Koton rekao je: “Vlade, poslodavci u transportu i multinacionalni utovarivači moraju da rade sa sindikatima kako bi stvorili dostojanstven rad i okončali nedostatak vozača. Drumski saobraćaj može privući i zadržati vozače samo ako je zasnovan na saradnji između svih zainteresovanih strana.
https://www.rutadeltransporte.com/