Udruženje nemačkih transportnih kompanija (VDV) oglasilo je uzbunu: Zbog nedostatka kvalifikovanih radnika, prelazak na železnicu je u opasnosti. Negativan izveštaj Ministarstva saobraćaja je ipak upitan.
Udruženje nemačkih transportnih kompanija (VDV), industrijsko udruženje javnog putničkog i železničkog saobraćaja sa više od 640 kompanija članica, predstavlja studiju na svojoj godišnjoj konferenciji. Temeljno istraživanje pokazuje da nedostatak kvalifikovanih radnika i radnika preti da zaustavi politički željeni prelazak na železnicu.
VDV se žali na nedostatak kvalifikovanih radnika kao kamen spoticanja
“Proživljavamo priču o rastu za koju smo naporno radili za teretne željeznice. Ali, pored određenih političkih okvirnih uslova, pre svega nedostatak kvalifikovanih radnika i radnika postaje prepreka većem rastu”, kaže potpredsednik VDV-a Joakim Berends. 24 odsto anketiranih kompanija izjavilo je da su morale privremeno da ograniče svoje poslovanje 2022. godine iz kadrovskih razloga. Najveći izazov vide u pogledu slobodnih radnih mesta u pogledu osoblja za vožnju (40 odsto), industrijsko-tehničkog osoblja (24 odsto) i inženjera (13 odsto).
BDMV izveštaj je upitan.
Uprkos svim nedaćama, VDV veruje da su njegove kompanije članice na pravom putu. Prošle godine, uprkos nepovoljnim okolnostima, modalni udeo teretnih železnica porastao je za 2021,0 procentna poena na 2,19 odsto u odnosu na 8. godinu. U 2019. godini taj procenat je iznosio 18,5 odsto. To takođe čini da se izveštaj Federalnog ministarstva saobraćaja (BDMV) pojavi u upitnom svetlu, prema kojem će tržišni udeo pasti na samo 2050,17 odsto do 3. godine u odnosu na 2019. godinu. “Špediteri i brodarska industrija se zalažu za željeznicu jer znaju da su ceste pune i da su taksiji vozača kamiona – i ostat će prazni. Također znaju da će se putarina za kamione povećati”, objašnjava Berends.
Šta VDV očekuje od BDMV-a
Prema rečima potpredsednika VDV-a, teretne železnice bi mogle da prihvate i do 50 odsto više porudžbina. “Usred smo transformacije, zbog čega je još važnije da se držimo Master plana železničkog tereta i njegovih izjava o regrutovanju i razvoju sa političarima.” Stoga poziva federalne i državne vlade da ravnopravno uvedu mjere razvoja kadrova u svim vidovima transporta, da uvedu obavezne sadržaje u obuci za špediterske agente ili da usklade puteve stručnog osposobljavanja.
Promovisanje kombinovanog drumsko-železničkog saobraćaja
VDV vidi dodatnu polugu u promociji kombinovanog transporta (CT). U poslednjih 10 godina, obim transporta se povećao za 26 odsto. Samo u 2021. godini, CT u Nemačkoj zabeležio je značajan porast od oko 150% u svakom slučaju – kako u pogledu obima saobraćaja tako i po performansama transporta u odnosu na prethodnu godinu. “Ove brojke mogle bi se značajno povećati ako razmislimo o neophodnom povećanju budžeta na oko 150 miliona evra godišnje. Kao rezultat toga, postojeći broj projekata u oblasti novih i zamjenskih investicija može se obraditi po potrebi”, kaže Berends.