Isuzu i Honda veruju da će tehnologija gorivih ćelija, koja koristi vodonik (H2) kao gorivo koje ne emituje CO2, biti efikasna u postizanju CO2 neutralnosti teških kamiona koji treba da se pozabave visokim teretom, dugotrajnom upotrebom, putovanjima na velike udaljenosti i potrebom za brzim dopunjavanjem goriva.
Od potpisivanja sporazuma u januaru 2020. godine o zajedničkom istraživanju teških kamiona sa gorivim ćelijama (FC) kao pogonskog sklopa, dve kompanije rade na uspostavljanju temelja za osnovne tehnologije kao što su obezbeđivanje kompatibilnosti gorivih ćelija i teških kamiona i razvoj tehnologija kontrole vozila. Dve kompanije trenutno planiraju da započnu demonstracijske testove prototipa kamiona na javnim putevima pre kraja tekuće godine (do 31. marta 2024. godine). Potpunim korišćenjem iskustva i znanja stečenih zajedničkim istraživanjem, dve kompanije će nastaviti da napreduju u razvoju proizvoda koji ispunjavaju performanse i uslove potrebne za teške kamione i zadovoljavaju kupce.
Dve kompanije će iskoristiti odgovarajuće snage svake kompanije i ubrzati razvoj čistih, nisko-bučnih i niskovibracionih kamiona sa gorivim ćelijama. To će doprinijeti prelasku na korištenje čiste energije od strane cijele industrije, uključujući i logističke kompanije, uz proaktivniju upotrebu energije vodika, zbog čega će obje kompanije težiti zajedničkom cilju – postizanju CO2-neutralnog društva.
https://www.ttm.nl/