Evropska komisija odlučila je da Holandiju i Portugaliju ustukne Sudu pravde Evropske unije zbog toga što nisu prenesu pravila o postavljanju vozača u drumskom saobraćaju u nacionalno pravo.
Direktiva (EU) 2020/1057 uvela je specifična pravila za postavljanje vozača u drumskom saobraćaju, kao i administrativne zahteve i kontrolne mere za takvo postavljanje. Takođe se menja Direktiva 2006/22/EC u pogledu određenih uslova vezanih za sprovođenje drugih socijalnih zakona u drumskom saobraćaju. Odložena transpozicija Direktive stvara poteškoće u pravilnom sprovođenju pravila, da vozači dobiju pravednu nadoknadu i da operateri sprovode svoje aktivnosti u jasnim zakonskim okvirima.
Krajnji rok da zemlje EU prenesu Direktivu (EU) 2020/1057 u nacionalni zakon bio je 2. februar 2022. godine. Komisija je u martu 2022. U septembru 2022. Stim da Holandija i Portugalija još uvek krše direktivu, Komisija je sada odlučila da te slučajeve prosledi Sudu i predložila da se izrekne finansijska kazna. Vlada jeste poslala nacrt zakona Predstavničkom domu u julu prošle godine, ali ono što se dalje dogodilo je neizvesno.
Pozadini
Prema Evropi, Direktiva (EU) 2020/1057 je od suštinskog značaja za obezbeđivanje socijalne zaštite vozača i poboljšanje njihovih uslova rada. Istovremeno, veoma je važno obezbediti pravednu konkurenciju između operatera stavljanjem tačke na nezakonitu radnu snagu i trgovinsku praksu. Snažna i usklađena kontrolna sredstva i mere direktive od ključnog su značaja za efikasnu implementaciju i za nediskriminatorno i dosledno sprovođenje socijalnih pravila drumskog transporta širom EU.
https://www.ttm.nl/