Prema poslednjem zdravstvenom izveštaju kompanije Barmer i Jobmatch.me, situacija u transportnoj industriji je dramatična: vozači kamiona su svake godine bolesni u proseku 10 dana duže od ostalih zaposlenih.
Profesionalni vozači su očajnički potrebni. Nije ni čudo što se brzo razvija roba. Ovo je pogoršano brigama o sledećoj generaciji. Sada aktuelni zdravstveni izveštaj Barmera i Jobmatch.me pokazuje još jedan problem: vozači kamiona su registrovani kao nepodobni za posao 46 posto duži od proseka za sve zaposlene. To logističku industriju košta oko 800 do 900 miliona evra godišnje. Ekstrapolirano, 10 dodatnih izgubljenih radnih dana samo rezultira brojem od 24.000 nestalih vozača kamiona.
Istraživanje kompanije Jobmatch.me – od stresa se razboljevaju vozači kamiona
Ali koje okolnosti dovode do znatno dugog odsustva? Podaci iz Jobmatch.me informacije. Najurgentniji problem je napeta situacija na putevima – 54 posto vozača kamiona navelo je druge korisnike puteva kao najveći faktor stresa, pored ozbiljnog nedostatka parking mesta. Pored toga, vozači se bore sa bukom i socijalnom izolacijom, pomeranjem posla i vremenskim pritiskom, izduvnim isparenja, monotonošću i nedostatkom vežbanja, kao i nedostatkom ravnoteže radnog veka.
Poslodavci koji pronađu odgovore na ove izazove imaju značajnu konkurentsku prednost na tržištu visoko konkurentnih zaposlenih, kaže Danijel Stancke, generalni direktor kompanije Jobmatch.me: “Na našem portalu za podudaranje radnih mesta, olakšavamo posao onima koji traže posao. Sve što im je potrebno je njihov pametni telefon i odgovaraju na tri kratka pitanja o tome šta traže i šta ih tera da kucaju – ovde dolaze meki faktori o radnom mestu. Naš algoritam izračunava potencijalne mečeve u realnom vremenu i već postoje prvi predlozi za posao. Kompanije koje poznaju problematična mesta u svojoj industriji i reaguju imaju jasnu konkurentsku prednost.” Za više informacija posetite: jobmatch.me/arbeitgeber
Zdravstveni menadžment se isplati kompaniji
“Profesionalni zdravstveni menadžment ne samo da koristi zaposlenima, nego se isplati i kompaniji”, kaže Andreas Lejkman, izvršni direktor u Barmer Bremenu. To uključuje mere kao što su ergonomska optimizacija kabine vozila, obuka za bezbednost vozača ili bolji spiskovi dužnosti i komunikacione strukture. Važni su i stres i upravljanje konfliktima, fitnes ponude ili saveti za ishranu.
Brojevi ne lažu: Vozači kamiona odsutni u proseku 4 nedelje zbog bolesti
U 2020. godini broj dana bolovanja u svim okupacionim grupama od približno 40 miliona zaposlenih u Nemačkoj iznosio je nešto manje od 18 dana. Istraživanje koje je Barmer sproveo među svojih 3,5 miliona radnih osiguranika pokazalo je da je u sektoru logistike, sa 28,28 dana bolovanja i povećanjem od 45,8 posto, nemogućnost rada drastično veća od nacionalnog proseka. Najviše 38 dana se stiže u starosnoj grupi od 55 do 69 godina. To vrlo jasno pokazuje koliko je ozbiljno zdravstveno opterećenje vozača kamiona u odnosu na populaciju u celini i istovremeno ukazuje na povećani gubitak bruto dodate vrednosti u logistici. Kao što se može videti iz brojki iz Barmer health izveštaja, fizičke posledice stresa su izuzetno raznovrsne. Kada se pogleda odsustvo, postaje jasno da bolesti muskuloskeletalnog sistema (29,6 posto) i kardiovaskularnih bolesti (8,6 posto) dominiraju kliničkom slikom. Tome se dodaje i povećan rizik od povreda (14,4 posto) u gustom saobraćaju ili prilikom rukovanja teretom.
Ključne činjenice iz Barmera i Jobmatch.me:
- Za Izveštaj o logističkom zdravlju, BARMER je ispitao podatke 75.405 vozača kamiona osiguranih barmerom.
- Inicijalna slika je tipična za industriju: velika većina od 91,4 odsto osiguranih vozača kamiona su muškarci, dok je samo 8,6 procenata žena.
- U 2020. godini vozač kamiona koji je neprekidno bio zaposlen registrovan je kao nepodoban za rad u proseku 28,82 dana. Ovo je skoro 10 dana više i 45,8 posto duže od zaposlenih prema unakrsnoj proceni (prosečno 19,77 dana na strani 7 naspram 17 dana na strani 12). To odgovara stopi bolesti od 7,90 posto.
- Većina dana odsustva posebno se pripisuje muskuloskeletnim poremećajima (29,6 posto naspram 22,1 posto za referentnu grupu), kao i povredama (14,4 posto naspram 11,5 posto) i kardiovaskularnim bolestima (8,6 posto).
https://www.eurotransport.de/