Nema načina za digitalizaciju i održivost
Domaćin događaja je SVG Straßenverkehrsgenossenschaft Süd, koji je pozvan na simpozijum u novoizgrađenom imLog – House for Innovation, Mobility and Logistics. SVG kao pružalac usluga za transport i logistiku takođe se bavi novim temama, kako je rekao Uwe Nestel, izvršni direktor SVG Süd-a. U Stuttgartu, na primjer, vrlo specifično u obliku projekta stajališta za kamione budućnosti.
Stajalište kamiona + logističko čvorište
Uostalom, u budućnosti mora postojati i lokacija za klasično snabdijevanje vozača na cesti – ali u budućnosti možda u kombinaciji s multifunkcionalnom upotrebom: Osim parkirnih objekata, na nižim katovima budućeg stajališta za kamione mogla bi se smjestiti i infrastruktura za punjenje ili punjenje kamiona električnom energijom ili pogonom na vodik, dok bi gore navedeni katovi mogli uključivati pretovarne i sortirajuće prostore kao i druga područja za mala preduzeća i Kreativnost se može planirati. Umesto prethodnog stajališta kamiona na lokaciji u Štutgartu-Vangenu, tada bi postojalo rešenje koje ne samo da snabdeva kamione, već i logistiku.
Ideja je nastala iz projekta grada Štutgarta za povećanje efikasnosti prostora, razvijanjem komercijalnog prostora naviše – ključne reči Urban Sandwich. Zajedno sa Logwert Competence Center Univerziteta primenjenih nauka u Heilbronnu, SVG je razmišljao o još efikasnijem korišćenju privilegovane lokacije gradskog stajališta za kamione.
Olakšanje unutrašnjeg saobraćaja
Prema rečima Nestela, kombinacija stajališta za kamione i logističkog čvorišta ne samo da nudi mogućnost promene sedla i pretovara, već i snabdevanje delova glavnog grada države Štutgarta, kao i velikog okružnog grada Esslingena u okviru druge do poslednje milje. To bi doprinijelo olakšavanju unutrašnjeg saobraćaja. “Sa električnim 7,5 tona – a u budućnosti možda rešenjem cevi – pošiljke bi se zatim mogle transportovati do mikro čvorišta u centru grada, gde teretni bicikli zatim preuzimaju poslednju milju,” rekao je Nestel.
“Razmišljanje o mobilnosti, ekonomiji i ekologiji zajedno” takođe je imperativ politike, rekao je Tomas Dorflinger, zamenik predsednika parlamentarne grupe i portparol transportne politike poslaničke grupe CDU u Baden-Virtembergu. Kao poslovna lokacija, Nemačkoj je potreban efikasan teretni transport, koji takođe mora dati svoj doprinos zaštiti klime. Država Baden-Württemberg je ovdje u posebnoj poziciji, jer će prognozirane performanse saobraćaja do 2030. godine rasti još jasnije od nacionalnog prosjeka.
Rekonstrukcija infrastrukture kao prioritet
Dörflinger stoga u obnovi postojeće infrastrukture vidi zadatke transportne politike zeleno-crne državne vlade u Stuttgartu, ali postoji potreba i za zamjenskim zgradama, kao što su novi putevi. Prema Dörflingeru, međutim, ideološke bitke protiv motoriziranog saobraćaja često se vode oko teme puteva – ali prije svega, pogon je odlučujući faktor u pogledu zaštite klime.
Baden-Württemberg
Teretni prevoz željeznicom treba pozdraviti, ali je obim preseljenja ograničen zbog nedostatka kapaciteta i građevinskih mera se ne mogu sprovesti na vreme zbog protesta građana. Zbog toga je trenutno potrebno poboljšano povezivanje načina transporta i reaktivacija neiskorištenih željezničkih pruga. Iznad svega, međutim, planski buster u federalnoj vladi kao i u državi je neizbežan, jer iskustvo je pokazalo da prihvatanje stanovništva takođe opada dugim građevinskim projektima.
izvor: https://www.eurotransport.de/