Svrha sastanka o vodoniku za teži transport bila je da se transporterima pruži pomoć. I proizvođači kamiona i transporteri sedeli su zajedno kako bi razgovarali o različitim pitanjima i mogućnostima. Regina Horbach iz provincije Utrecht: “Sektoru je potrebna pomoć u ubrzavanju vožnje na vodiku. Zbog problema sa zagušenjem mreže (preopterećenje naše električne mreže), ne može sve da radi na električnoj energiji, a vodonik je dobra alternativa.
Tokom ovog sastanka, nekoliko proizvođača kamiona će dati uvid u razvoj i snabdevanje kamiona na vodonik. “Želimo mapirati potražnju za teškim transportnim vozilima i obavijestiti transportere i proizvođače kamiona o trenutnim i budućim postrojenjima za punjenje vodika. Pored toga, želimo da pogledamo kako možemo ubrzati proizvodnju sa potražnjom za vozilima i povezati se sa drugim inicijativama i lobirati za finansijsku podršku na nacionalnom i evropskom nivou.”
Sektor će biti zadovoljan dodatnim programom subvencija od strane centralne vlade. Vlada želi da ubrza sa kamionima i drugim teškim saobraćajem na vodoniku. To se takođe poklapa sa evropskim propisima za koje je Holandija uložila napore. Propisano je da se više vodonika mora koristiti u industriji i transportnom sektoru, kao i da se benzinska stanica za vodonik mora graditi duž autoputa svakih 100-150 kilometara i na glavnim urbanim čvorovima, širom Evropske unije (EU).
U našoj zemlji trenutno postoji 14 benzinskih stanica za vodonik, a prva javna benzinska stanica u provinciji Utreht u Nieuwegeinu odlično funkcioniše već više od godinu dana. Ova stanica će biti isporučena sa lokalno proizvedenim zelenim vodonikom od aprila 2023. godine. Za drugu benzinsku pumpu u našoj provinciji, lopata je nedavno pala u zemlju u Amersfoortu u oktobru, a biće otvorena u aprilu 2023. godine. Činjenica da još uvek postoji malo ovakvih benzinskih stanica predstavlja prepreku za ulaganje u kamione sa vodonikom. Pošto je malo kamiona koji voze, i dalje je neprofitabilno otvoriti benzinsku stanicu za vodonik. Obe stanice su pogodne i za putnička vozila i za teretni transport. Nekoliko lokacija je još u pripremi, želimo da ponudimo dobru i pouzdanu osnovnu infrastrukturu za logistički sektor koji je griot u regionu Utreht, a od 2025. godine moraćemo da se bavimo sa dve zone nulte emisije, a to su Utrecht i Amersfoort.
Hydrogen Utrecht je inicijativa provincije Utrecht, EnergieCollectief Utrechtse Bedrijven (ECUB) i KWR Instituta za istraživanje vode. Zajedno sa brojnim opštinama, udružili su snage kako bi Utreht postao region zelenog vodonika u Holandiji. Budući da se to može postići, zajedno su sklopili sporazum koji je do sada potpisalo više od 100 stranaka. Arne Schaddeleewww.waterstofutrecht.nl, zamjenik za mobilnost provincije Utrecht, ambasador je vodika u Ministarstvu infrastrukture i vodoprivrede.