ADAC je kritikovao njemačke političare nakon što je njegova studija o parkovima kamiona otkrila da nedostatak kapaciteta primorava vozače teretnih vozila da svakodnevno parkiraju na ilegalnim i opasnim mjestima na odmorištima na autoputu.. Izveštaj ADAC-a zaključuje da nedostatak parking mesta za kamione u Nemačkoj dovodi do „katastrofalnih uslova na odmorištima na autoputu“. ADAC-ovi istraživači su takođe otkrili da su opasni prekršaji parkiranja kamiona primećeni na skoro polovini proverenih odmorišta.
Od 96 odmorišta pregledanih tokom studije, čak 86 je imalo kamione parkirane u „zoni apsolutno zabranjenog zaustavljanja“ ili na neodobrenim parking prostorima poput onih namenjenih za automobile ili kamp prikolice.
Pored toga, parkiranje kamiona van obeleženih mesta, kao što su prolazi između parking mesta, bilo je „skoro pravilo“ prema ADAC-u. Pronašao je primere ovoga u 92 od 96 odmorišta u studiji.
U želji da naglasi razmere problema, ADAC-ovo saopštenje za štampu u vezi sa svojim istraživanjem citira podatke iz Federalnog instituta za istraživanje puteva (BASt), koji je početkom 2020. zaključio da Nemačkoj nedostaje oko 23.500 parking mesta za kamione – od kojih je 3.800 potrebno na severu Rajna-Vestfalija sama.
Komentarišući situaciju, profesor dr Roman Suthold, ADAC-ov stručnjak za saobraćaj za region Severne Rajne-Vestfalije, rekao je:
„Politika je propala! Odmorišta su svuda blokirana. Nema dovoljno parking mesta pozadi ili napred, iako je problem poznat decenijama i postaje sve gori.
ADAC kaže da je proverio 18 odmorišta u oblasti Severne Rajne-Vestfalije, od kojih su 72% kamioni bili parkirani na ulazu ili na tvrdom ramenu u blizini.
Suthold je dodao:
„Naravno, vozačima kamiona nikada nije dozvoljeno da parkiraju na ulazima i izlazima odmorišta. Ovde se stalno dešavaju strašne nesreće. Zašto neki vozači to još uvek rade? Iza toga često stoji čisti očaj, jer se jednostavno ne mogu naći parking mesta.”
Pozivajući se na nemački plan da potroši 90 miliona evra na izgradnju 4.000 dodatnih parking mesta za kamione u blizini autoputeva pre kraja 2025. godine, Suthold je rekao da je dodatni kapacitet „malo više od kapi u moru“.
On je dodao da zabrinutost stanovnika i vlasnika nekretnina u vezi sa odmorištima konstantno usporava planove za povećanje kapaciteta za parkiranje kamiona.
Što se tiče onoga što ADAC želi da nemački političari urade, naveo je sledeće:
Proširiti izgradnju parking mesta za kamione duž autoputeva, u blizini raskrsnica i na kamionskim stajalištima
Opremiti postojeće i nove servisne prostore inteligentnim sistemima za parkiranje kamiona
Proširite sisteme za navođenje parkiranja kamiona
Zaposliti više osoblja za doslednije policijske provere i kazne za nepropisno i opasno parkirane kamione (posebno na ulazima i izlazima u servisne zone i na teškim ramenima)
Učinite više da se drumski teret prebaci na železnicu i unutrašnje plovne puteve
Poboljšajte osvetljenje za veću bezbednost (takođe u odmaralištima bez posade)
ADAC takođe poziva kompanije, stanovnike i vlasnike nekretnina da drumskim prevoznicima obezbede privatne parking prostore za kamione noću. Organizacija je pozvala kompanije da takođe učestvuju u proširenju inteligentnih sistema za parkiranje.
Konačno, što se tiče toga šta vozači kamiona mogu da urade u trenutnoj klimi, ADAC je rekao da se nikada ne parkira na ulazu i izlazu iz odmorišta. Takođe želi da vidi da vozači izbegavaju da koriste prostore namenjene automobilima i kamp prikolicama.
ADAC says illegal and dangerous HGV parking now the norm at Germany’s rest areas | trans.info