Nakon uspešne elektrifikacije kombija i gradskih autobusa, MAN Truck & Bus takođe pokreće prodaju električnog teškog kamiona eTruck krajem oktobra. Prema planovima kompanije, ona će činiti oko 2030 odsto novih registracija MAN-a u EU do 50. godine.
Međutim, kako bi pomak zelenog pogona u transportnoj industriji bio uspješan, MAN i Njemačko udruženje za teretni transport i logistiku (BGL) zajednički su pozvali na ubrzano proširenje infrastrukture za punjenje javnih punjenja.
Novi MAN eTruck će biti dostupan kupcima na prvim evropskim tržištima od kraja oktobra. Da li i kada prelaze sa dizela na električnu zavisi od postojanja neophodnih okvirnih uslova – posebno infrastrukture za punjenje. MAN i Nemačko udruženje za transport robe i logistiku pozivaju na političku podršku u tom pogledu: “Oko 96% emisija gasova sa efektom staklene bašte naših trenutnih dizel vozila može se pripisati fazi upotrebe. Stoga, električni pogoni na baterije za komercijalna vozila su odlučujući ključ za postizanje ciljeva smanjenja CO2, ali za naše kupce da pređu sa dizela na baterijske električne kamione, osnovni preduslov je nacionalna infrastruktura za punjenje. I ovde nam je hitno potrebno značajno ubrzano proširenje na najmanje 4.000 megavatnih punjača u Nemačkoj i 50.000 punjača velikog kapaciteta i megavata u Evropi do 2030. godine,” kaže dr Frederik Zohm, član Izvršnog odbora za istraživanje i razvoj u MAN Truck & Bus SE.
Tiskovni predstavnik odbora BGL prof. dr. Dirk Engelhardt dodaja: “Podnebne cilje v cestnem tovornem prometu je mogoče doseči le, če so okvirni pogoji in ekonomika delovanja pravi. Poleg razpoložljivosti vozil z alternativnimi pogonskimi sistemi ti vključujejo široko razpoložljivost polnilne in predvsem elektroenergetske infrastrukture ter varnosti načrtovanja in investicij za financiranje programov za prehod na elektromobilnost.
Stresni test v ledu in vročini
Da bi zagotovili, da MAN eTruck ni v ničemer slabši od današnjih dizelskih tovornjakov v smislu zmogljivosti, zanesljivosti in učinkovitosti, je že prestal obsežne validacije vzdržljivosti, obremenitve in varnosti na poti do pripravljenosti za serijsko proizvodnjo. To vključuje tudi več sto tisoč kilometrov cestnih preizkusov, vključno v ledeno mrzli švedski zimi pri minus 40 stopinjah in v ekstremni poletni vročini v južni Španiji pri plus 40 stopinjah.
Pogoji, ki postavljajo izjemne zahteve glede upravljanja temperature baterij, upravljanja polnjenja, pa tudi komponent pogonskega sklopa. V Španiji je 40 razvojnih strokovnjakov deset tednov testiralo novi eTruck – več kot 10.000 kilometrov, v včasih ekstremni topografiji s številnimi vzponi in spusti, podnevi in ponoči, da bi izpolnili zelo različne, odvisno od transportne naloge.
Obuka prodajnog tima
U cilju pružanja stručnih saveta kupcima o kupovini električnog kamiona i odgovaranja na sva povezana pitanja o infrastrukturi za punjenje, prikladnosti upotrebe i pravilnoj konfiguraciji vozila, MAN trenutno obučava svojih 1.200 evropskih prodajnih saradnika. Zahvaljujući pripremi za budući standard punjenja megavata, ovaj kamion postiže dnevni domet između 600 i 800 kilometara, pogodan za dugolinijski transport, što olakšava pokrivanje većine današnjih tipičnih transportnih zadataka.