Mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine Peter Sijarto izjavio je da bi železnička linija Budimpešta-Beograd (BuBe), koja je trenutno u izgradnji, trebalo da bude gotova do 2025. godine. Linija će biti važan deo inicijative Pojas i put (BRI) jer može ponuditi čvrste veze sa centralnom i severnom Evropom, kao i južnoevropskim lukama.
Relevantnost ovog projekta za BRI je u tome što je Sijartoova izjava data tokom sastanka sa njegovim kineskim kolegom Vang Jijem. On je istakao značaj ove linije kada je u pitanju, na primer, grčka luka Pirej, kojom u potpunosti upravlja kineski logistički gigant COSCO. Kina je pre nešto više od godinu dana postala investitor broj jedan u Srbiji zbog svojih BRI ambicija.
Nedavno je Mađarska takođe definisala svoj odnos sa Pekingom kao „jasan uspeh“. Projekat BuBe U avgustu 2022. nedavno je nastavljena rekonstrukcija i nadogradnja pruge Budimpešta-Beograd ponovnim otvaranjem linije koja povezuje Segedin i Reske, na jugu Mađarske. Ova pruga je centralna deonica BuBe pruge, u blizini mađarsko-srpske granice. Pre toga, u martu, ponovo je otvorena i deonica od Beograda do Novog Sada.
Ukupni troškovi za potpunu nadogradnju utvrđeni su na četiri milijarde evra i uključuju udvostručenje cele pruge i modernizaciju signalnih objekata. Veći plan za projekat BuBe je da se zatim stvori železnička veza od Budimpešte do Atine preko Skoplja, u Severnoj Makedoniji. Projekat sprovodi zajedničko preduzeće koje su formirale Mađarske državne železnice i China Railvai International Corporation i China Railvai International Group.
https://www.railfreight.com/railf