Federalno udruženje drumskog transporta, logistike i upravljanja otpadom (BGL) iz Frankfurta i MSP i Ekonomska unija (MIT) zajednički komentarišu planirano udvostručenje putarine kamiona od 01.12.2023. godine od strane vlade semafora. Kampanja #mauteverest radi podrške ovoj temi kako bi se skrenula pažnja društva na posljedice ovog povećanja putarine za privredu i potrošače (agencija: dreissig24).
21. septembra počeće parlamentarna razmatranja o takozvanom Trećem aktu o izmenama propisa o putarini. Ovaj zakon predviđa da se postojeća putarina za kamione skoro udvostruči uvođenjem dodatne CO2 komponente. Planirano povećanje putarine imaće ogroman uticaj na potrošačke cene. To je zato što se skoro svi proizvodi, bilo onlajn ili u prodavnicama od cigle i maltera, prevoze nekoliko puta kamionom – povećane cene bi na kraju završile direktno kod potrošača.
Teško da postoje alternativne opcije transporta, posebno u oblastima kritične infrastrukture snabdevanja (lekovi, prehrambena i industrija snabdevanja, itd.). Posebno u vreme ekonomske krize i inflacije, ovo povećanje troškova predstavlja ogroman izazov za sva nemačka domaćinstva i, naravno, za Nemačku kao poslovnu lokaciju.
“Efekti ne samo da utiču na krajnje potrošače, već predstavljaju i dramatične izazove za manje transportne i logističke kompanije. Industriju uglavnom organizuju srednja preduzeća i odlikuju je porodična preduzeća. Često ne znaju kako da se nose sa dodatnim teretom i u opasnosti su da potpuno nestanu. Već nedostaje oko 80.000 do 100.000 vozača kamiona, a svake godine jaz se povećava za još 15.000. Ukratko, na kraju bi se moglo čak i govoriti o sigurnosti snabdijevanja u Njemačkoj”, objašnjava prof. dr. Dirk Engelhardt, glasnogovornik Upravnog odbora Saveznog udruženja cestovnih prijevoza, logistike i odlaganja (BGL).
BGL stoga poziva na razborit pristup putarini CO2 i zalaže se za postepeno uvođenje zasnovano na dostupnosti kamiona na alternativni pogon. Prema navodima udruženja, trenutno planirano drastično povećanje putarine neće doneti nikakvu značajniju prednost za zaštitu klime. To je uglavnom zbog činjenice da su alternativni klimatski prihvatljivi pogoni kamiona trenutno jedva dostupni na tržištu i nedostaje postojeća infrastruktura za punjenje goriva i punjenje. Umesto toga, udruženje teži društveno prihvatljivim i realnim rešenjima za budućnost, posebno proširenju infrastrukture za brzo punjenje kamiona.
“Dvostruko opterećenje doplate CO2 na putarinu kamiona i povećanje cene CO2 za benzin pogađa logističku industriju do srži. To će podstaći inflaciju i dodatno oslabiti konkurentnost lokacije. Na kraju, potrošači će platiti račun – jer će prevozniki srednje veličine morati prenijeti troškove”, naglašava Gitta Connemann, članica njemačkog Bundestaga, savezna predsjednica MSP i Ekonomske unije (MIT).
Odlaganje povećanja putarine na 01.01.2024. godine bio bi minimalni uslov kako bi se mogli ispuniti ugovori koji su već dugo zaključeni do kraja godine. Udruženje je takođe snažno posvećeno održavanju “zatvorenog ciklusa finansiranja puteva” kako bi se podržala klimatski prihvatljiva transformacija drumskog teretnog saobraćaja. Ovo će podstaći ulaganja u klimatski prihvatljive tehnologije i infrastrukturu.
Pored toga, BGL se brani od dvostrukog opterećenja zbog cena CO2 jednom na pumpi, a u budućnosti i preko putarine kamiona. Na kraju, međutim, to bi takođe stavilo dvostruko opterećenje na transportere i potrošače. Ovdje koalicija semafora mora održati svoju riječ i održati obećanje iz koalicionog sporazuma da će isključiti dvostruko opterećenje.
Cilj udruženja je podizanje svesti o uticaju dodatnih godišnjih troškova od 7,6 milijardi evra i isticanje pozitivnog značaja transportne industrije za društvo. Istovremeno, treba vršiti pritisak na političare i pozvati na dijalog.
Dodatne informacije i detaljni zahtjevi BGL-a dostupni su na stranici kampanje www.mauteverest.de. Ovde se, pre svega, pokazuju zabrinutosti kompanija, a važnost snabdevanja kamionima ilustruje pokrenuta kampanja na društvenim mrežama.
https://www.bgl-ev.de/