„Saobraćajni filteri“ su dizajnirani da smanje saobraćaj, učine putovanje autobusom bržim, te pešačenje i vožnju biciklom bezbednijim. Kada postanu operativni, privatni automobili neće biti u mogućnosti da prođu kroz njih, bez odgovarajuće dozvole.
– Svim ostalim vozilima, uključujući autobuse, taksije, kombije, mopede i teretna vozila biće dozvoljen saobraćaj u svakom trenutku. Dozvole će biti dostupne za nosioce plave značke, zdravstvene radnike i ostale radnike koji pružaju negu – ističu nadležni.
Filteri će funkcionisati uz pomoć kamera za automatsko prepoznavanje registarskih tablica.
Javne konsultacije o predloženom filterima trajaće do 3. oktobra 2022. Ako ih odobri kabinet Savjeta okruga Oksfordšir, eksperimentalni projekat za regulisanje saobraćaja (ETRO) počeće u ljeto 2023, i trajaće najmanje šest mjeseci.
Udruženje RHA (Road Haulage Association) saopštilo je da je zadovoljno planovima, ističući da i operateri komercijalnih vozila – kombija, kamiona i autobusa, žele najčistiji mogući vazduh.
– Već činimo sve što možemo da riješimo ovaj problem, ali smatramo da pravi tajming uvođenja „zona nulte emisije“ zavisi od stanja na tržištu komercijalnih vozila, mogućnosti za isporuku, kao i od toga hoće li teretna vozila i autobusi sa nultom emisijom postati cenovno dostupniji. Međutim, mi pozdravljamo namere Savjeta okruga Oksfordšir i radujemo se saradnji sa njima i drugima na tehničkim pitanjima, kako bi se postigli ciljevi kvalitetnijeg vazduha – rekao je Richard Smith iz RHA, piše trans.info.