Minimalne tarife za usluge u logističkom sektoru, ograničenje broja podizvođača za određenu transportnu ili logističku delatnost i doplata za vreme parkiranja tokom procesa utovara glavne su promene koje je mađarska vlada uvela za kompanije koje posluju u drumskom prevozu tereta u Mađarskoj.
Pored toga, obaveze za utovar i istovar su regulisane.
Treba naglasiti da će se ta nova pravila odnositi samo na kompanije osnovane u Mađarskoj. Međutim, to pokazuje da država može da uvede određena ograničenja koja obezbeđuju bar minimalni nivo ekonomske održivosti za domaće špedite. Stoga se to može posmatrati ne samo kao pristup tržišnoj regulativi, već i kao neka vrsta podrške transportnoj industriji.
Ostale tačke mađarske reforme drumskog saobraćaja koje vredi pomenuti:
- obavezu pošiljke da utovari robu, dok je pošiljka odgovorna za istovar; svako odstupanje od ovih standarda mora biti jasno navedeno u ugovoru i moraju biti navedeni uslovi za učešće u utovaru.
- Da bi se obezbedila pravedna naknada, naplata prevoza mora biti najmanje jednako visoka od minimalne stope naplate usluge; ova odredba štiti prevoznike od dobijanja neadekvatne naknade za njihove usluge.
- Hauliers koji imaju koristi od izuzeća od statutarnih putarina može otkriti da se određene odredbe o osnovnoj naplati ne odnose na njih; to omogućava neku adaptaciju na posebne okolnosti.
- Ugovori između dobavljača poštanskih usluga i pošiljalaca moraju da ispune minimalni standard; troškovi prevoza u takvim ugovorima ne bi trebalo da budu manji od cene najteže isporuke koja će biti isporučena, plus jedan i po puta veći od naknade navedene u ugovoru o poštanskoj službi.
- Pravila takođe uključuju putarinu, naplatu infrastrukture autoputeva i opšti PDV u ukupnoj računici, promovišući time sveobuhvatan pristup.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/strassenverkehrsreform-in-ungarn-377418