Naplata putarine na autoputu u Nemačkoj od 1. jula 2024. godine obavezna je za kamione veće od 3,5 tone. Kako dobiti OBU za automatsko plaćanje
Reformom putarine u Nemačkoj predviđena je obaveza plaćanja putarine na autoputevima za vozila teža od 3,5 tone. Isplata putarine na autoputu, koja se takođe proširila na kategoriju kamiona sa 3,5 na 7,5 tona, počeće od 1. jula 2024. godine. Do sada je ova klasa teških teretnih vozila bila isključena iz obaveze plaćanja putarine na Naplatu putarine.
Pravila putarine na autoputu u Njemačkoj i prilagođavanje tarifa
Od 1. jula 2024. godine, nova putarina za kamione odnosi se i na komercijalna vozila preko 3,5 tone. Neplaćanje putarine rezultirat će administrativnim prekršajem.
Za plaćanje putarine u Njemačkoj, vlasnici kamiona mogu kupiti tzv. Savezni ured za logistiku i mobilnost BALM preporučuje da se OBU kupi na vrijeme zbog vremena potrebnog za instalaciju.
Automatska registracija sa On-Board Unit (OBU) je korisna za automatsko plaćanje putarine na autoputevima u Nemačkoj.
OBU je instaliran na kamionu, za plaćanje putarine na autoputu u Njemačkoj više nije potrebno ručno rezervirati putem aplikacije ili na internetu.
Da biste mogli da platite putarinu u Nemačkoj, koristeći OBU, morate registrovati kompaniju i naplatne rampe na autoputu na sajtu Toll Collect.
Plaćanje autoputa u Njemačkoj OBU
OBU, Onboard-Units su obezbeđeni od strane Toll Collect-a, provajdera Evropske elektronske naplatne usluge (EETS) ili njihovih distributivnih partnera.
Da biste koristili Toll Collect-OBU, potrebno je da registrujete svoja vozila sa Toll Collect i zakažete instalaciju kod servisne partnerske radionice. Pre prvog putovanja sa novim OBU-om, uverite se da je težina podešena.
Sa Toll Collect-OBU, putarina na autoputu će se automatski naplaćivati od 1. jula 2024. godine.
Proverite da li je kamion podložan plaćanju od 1. jula 2024. godine
Proverite potvrdu o registraciji prvog dela (dokument o registraciji vozila).
Glas u polju F.1 je ključan: vozila sa tzGm većim od 3,5 tone podležu putarinama, dok oni sa tzGm od 3,5 tone ili manje nisu.
Kombinacije vozila podležu putarinama samo ako vučno vozilo ima tzGm veći od 3,5 tone. (Stoga, skup vozila sa tzGm većim od 3,5 tone ne podleže putarini od 1. jula 2024. godine ako vučno vozilo ima tačno 3,5 tone tzGm ili manje.)
Obaveza naplate putarine na autoputu odnosi se na vozila koja se koriste ili su pogodna za prevoz robe. Postoje izuzeci od obavezne putarine za zanatske poslove.
Njemačka povećala putarinu od 1. jula 2024. godine
Od 1. jula 2024. godine, stope putarine na autoputevima zavisiće od pređene udaljenosti i uključivaće naknadu po kilometru koja uzima u obzir emisiju CO-a, zagađenje vazduha i buke i troškove infrastrukture. Ove stope variraju u zavisnosti od klase težine i broja osovina vozila. Od 1. decembra 2023. godine, težinska klasa će biti određena tzGm umesto dozvoljene ukupne težine (polje F.2 registracije). Vozila će biti klasifikovana prema emisijama i zagađenju vazduha, uz mogućnost da se zatraži jeftinija klasa za vozila registrovana posle 1. jula 2019. godine. Naplata putarine objavila je posebnu tabelu sa troškovima putarine na autoputu.
Teška teretna vozila oslobođena plaćanja putarine u Njemačkoj
Nove odredbe predviđaju da se putarine primenjuju samo na vozila namenjena ili koja se koriste za prevoz robe drumom. Izuzeci za obrtnička vozila i neka specijalna vozila sa nultom emisijom štetnih gasova. Za komercijalna vozila i teška teretna vozila mase veće od 3,5 tone, plaćanje putarine na autoputevima postaće obavezno od 1. jula 2024. godine.
https://www.trasporti-italia.com/