Većina vozača podržava nove promjene u vezi vozačkih dozvola koje bi imale za cilj da učine puteve bezbjednijim i smanje broj saobraćajnih nezgoda. Novi podaci pokazuju da 54 odsto Britanaca smatra da bi vozači trebalo da polažu poseban test za vozila visokih performansi, uz napomenu da bi to smanjilo stopu saobraćajnih nesreća. Još četiri od 10 vozača veruje da bi trebalo uvesti pravila kako bi ti automobili bili dostupni samo ljudima koji imaju veštine da ih voze.
Neki takođe veruju da bi to smanjilo troškove auto osiguranja za vozila visokih performansi, sa 23 odsto u korist ovih mera.
Takve mere se već koriste u Australiji, a nova pravila će biti uvedena kasnije ove godine za „vozila ultra velike snage“. Od 1. decembra 2024. vozači UHPV vozila u državi Južna Australija moraće da prođu onlajn kurs kako bi nastavili da voze svoja vozila. Ova vozila su definisana kao njihova bruto težina od 4,5 tone i odnos snage i težine od 276 kV po toni ili više, što je jednako 370 KS/toni.
Od vozača se traži da znaju ova nova pravila i da li njihova vozila ispunjavaju uslove ili bi se mogli suočiti sa kaznom od 2.500 AU$ (1.282 funti). Uvođenje ovih pravila proizilazi iz tragičnog slučaja kada je 15-godišnju devojčicu iz Adelaidea udario i ubio Lamborghini Huracan pre pet godina. Komentarišući podatke, Paul Burgess, izvršni direktor kompanije Startline Motor Finance, rekao je da javnost snažno osjeća ova pravila, ukazujući na mjere koje će biti uvedene u Južnoj Australiji. On je dodao: „Svakako, većina ljudi je verovatno videla da se model visokih performansi ovog tipa koristi neodgovorno i, kada vozači izgube kontrolu nad vozilom sa takvom količinom snage, stvari mogu da krenu naopako, veoma brzo.
Ekspert je nastavio, rekavši da bi pravila možda bila neophodna jer se broj novih električnih vozila na putu povećava, stavljajući tehnologiju performansi u ruke ljudi koji možda nisu navikli na to. Samo šest odsto ispitanih reklo je da bi Britanci trebalo da imaju slobodu da voze bilo koji automobil sa standardnom dozvolom, dok je još šest odsto reklo da bi taj potez mogao biti kontraproduktivan.
Pravila u Južnoj Australiji ukazuju da će početni UHPV test koštati 81 AUD (41,56 funti) i da će mu trebati samo 45 minuta da se završi, ili će vozači rizikovati ogromne novčane kazne. Burgess je dodao: „Karakteristike EV pogona znače da mogu da isporuče veoma veliku vršnu snagu.
Na primer, relativno pristupačan MG4 KSPover ima 429 KS. „Iako su ovo teški automobili i odnos KS po toni ih ne svrstava u istu klasu kao nešto poput Lamborghinija, oni daju mnogo više snage u ruke svakodnevnih vozača.