Daimler Truck povećava cijenu
Prodaja je porasla za 28 odsto, na 50,9 milijardi evra, prilagođena operativna dobit za 55 odsto na četiri milijarde evra. Daum je kao razloge za pozitivan razvoj naveo “snažno provođenje cijena”, povoljne tečajeve i snažno uslužno poslovanje. Što se tiče prilagođavanja cijena, špediteri su prošle godine govorili u dijelu značajnih premija u dvocifrenom procentualnom rasponu. Međutim, izvršni direktor Daum je govorio o konstruktivnim razgovorima sa kupcima i objasnio da Daimler Truck nije bio u stanju da apsorbuje snažno povećanje troškova, na primer u troškovima energije, potpuno sam.
Uprkos značajnom poboljšanju zarade i prinosa, Daum je naglasio da nije zadovoljan razvojem profitabilnosti. “Učinićemo Daimler Truck efikasnijim,” najavio je on, rekavši da će se program za smanjenje fiksnih troškova dosledno nastaviti. Vrednost od minus 15 odsto do 2026. godine je cilj, osam odsto je već ostvarila kompanija.
Milijarde potrošene na evro 7 i obrt pogonskih sklopova
Prema rečima menadžmenta, važne su i kontramere u troškovima jer prelazak na Euro 7 i vozila sa nultom emisijom štetnih gasova stavlja veliki teret na kompaniju. Daum je jasno stavio do znanja da podržava ambiciozan kurs EU za smanjenje emisije CO2. Međutim, on smatra da su zahtjevi za Euro 7 kritični – prije svega planovi Evropske komisije da se granične vrijednosti trebaju poštovati ne samo u normalnim situacijama vožnje, već i u hladnom vremenu ili pri startu na brdu. On tvrdi da bi energija ili milijarde koje su potrebne radije trebalo da budu uložene u konverziju u vozila sa nultom emisijom štetnih gasova.
Što se tiče napretka, Daum je prijavio ukupno 914 električnih kamiona i autobusa prodatih širom sveta u 2022. godini. Primljeno je još 2.091 porudžbina za vozila sa nultom emisijom štetnih gasova. Kao što je istaknuto u ovom kontekstu, izvršni direktor je imenovao početak serijske proizvodnje Freightliner eCascadia u Sjevernoj Americi, eEconic u Njemačkoj i prezentaciju eActros LongHaul na IAA Transportation. Kamion na električni pogon trebalo bi da se pojavi na tržištu 2024. godine i da pokrije domet od 500 kilometara. Daum je objasnio da trenutno ne postoji paritet troškova za električne kamione sa dizel kamionima. Nadalje, vidi snažnu potrebu za djelovanjem u razvoju infrastrukture za punjenje električne energije, zbog čega se vode dalji razgovori sa dobavljačima energije i donosiocima političkih odluka. Daimler Truck Management će zatim objaviti detalje konkretnih planova za električna vozila na Dan tržišta kapitala 11. jula.
https://www.eurotransport.de/