Vozeći se jutros kroz zapadnu Njemačku, mogao se vidjeti pogled poput onog na slikama iznad. Oni prikazuju poljoprivrednu blokadu autoputa A2, na deonici između Dortmunda i Hanovera, kao i saobraćajnu gužvu dugu oko osam kilometara postavljenu iza njega (proračuni od 10 časova).
Kako se ispostavilo, Nemačka ne želi samo da u drumskom saobraćaju primora na smanjenje potrošnje dizel goriva. Sličan mehanizam je i pokrivanje poljoprivredne industrije, u ovom slučaju koji uključuje ukidanje subvencija za kupovinu goriva. Kao rezultat toga, gorivo za traktore i kombajne može postati mnogo skuplje, čineći njihov rad mnogo manje profitabilnim.
Protesti protiv planova u Njemačkoj traju od četvrtka. U početku su uključivali manje gradove i državne puteve, ali danas su poljoprivrednici upravo blokirali autoput A2 i pripremili velike demonstracije u Berlinu. Moguće je i da će se kampanja nastaviti i narednih dana, što nažalost može otežati poljskim vozačima povratak u zemlju za Božić.
Ukidanje dizel subvencija ima za cilj da podstakne poljoprivrednike da traže alternativna goriva. U praksi, međutim, to je veoma teško zbog nerazvijenih i skupih tehnologija. Stoga govorimo o sličnoj situaciji kao i ona sa novim cjenikom njemačkih kamionskih putarina. Dizel je počeo da košta 80 odsto za vožnju jednog kilometra, što će, kako se očekuje, podstaći kompanije da razmotre prelazak na električne kamione, iako istovremeno električni kamioni ostaju veoma skupi i nude veoma ograničen domet.
Zbog čega poljoprivrednici dobijaju subvencije za kupovinu goriva? To se nadoknađuje porezom koji je uključen u cijenu goriva na nacionalnoj putnoj infrastrukturi, koju obično ne koriste poljoprivredna vozila ili to čini u vrlo ograničenoj mjeri.