Međunarodni transport je porastao skoro dvostruko brže od domaćeg transporta, nakon pada u poslednjem periodu 2023. godine. Cijena prevoza je takođe veća.
U drugom kvartalu 2024. godine, kompanije za drumski prevoz u Španiji premestile su 3,58% više tona nego u istom periodu prethodne godine. Odnosno, ukupno 416,5 miliona tona, prema stalnom istraživanju koje je sprovelo Ministarstvo saobraćaja, koje je upravo objavilo podatke za period od aprila do juna. U poređenju sa prethodnim kvartalom, obim prevezene robe takođe je porastao za 5,5%.
Međutim, tone koje prevoze kamioni daleko su od brojki za drugi kvartal 2022. ili 2021. godine, kada je premešteno 420 i 429 miliona.
Rast u poslednjem kvartalu sa podacima bio je veći u međunarodnom saobraćaju, koji je povećao svoje prevezene tone za 6,82% u odnosu na drugi kvartal 2023. godine, na 25,5 miliona tona. Ovaj segment je do sada imao četiri uzastopna kvartala pada. Posebno je nagli pad tona prevezenih kamionima u Španiju ili iz Španije u poslednjem kvartalu 2023. godine: 20% manje nego prethodne godine.
Sa svoje strane, u drugom kvartalu ove godine, unutrašnji transport Španije porastao je za 3,38% u odnosu na isti period 2023. godine, na skoro 391 milion tona. Rast međuregionalnog transporta, od 10,68%, je posebno relevantan, jer je to prevoz sa najvećom udaljenošću unutar granica zemlje. Suprotno onome što se desilo u prethodnim kvartalima, obim međuregionalnog prevoza porastao je mnogo više od unutaropštinskog transporta (isporuka poslednje milje), koji je porastao za samo 0,78%, i međuopštinskog / unutarregionalnog transporta, koji je porastao za 1,07%.
Nacionalni prevoz je pao za skoro 6% u prethodnom kvartalu i ako je održao u prethodnoj godini to je bilo zahvaljujući opštinskom i regionalnom prevozu, a ne unutarregionalnom transportu, tj. najdužoj udaljenosti.
Početkom godine, veliki transportni operateri ukazali su na usporavanje njihove aktivnosti i probleme sa profitabilnošću. Međutim, podaci koje je ovog ponedeljka objavilo Ministarstvo saobraćaja izgleda da daju blagi predah potražnji za transportom.
Što se tiče cene prevoza, ona je porasla, ali veoma neznatno, i to ne u svim delovima. Porasla je za 0,81% u odnosu na isti kvartal 2023. godine i za 1,87% u odnosu na prethodni kvartal.
Međutim, u prvih 100 kilometara, cena prevoza je niža, kako u godišnjem tako i kvartalnom poređenju. Od početka rute do prvih 50 kilometara, cena je 5,56% niža nego u drugom kvartalu 2023. godine, a 1% jeftinija nego u prethodnom kvartalu. Od 51. do 100. kilometra pad je 1,72% godišnje i 1,82% u kvartalnom poređenju. To je sa sledećim sekcijama da se cena prevoza povećava.
Indeks cena prevoza – koji Ministarstvo izračunava dodeljivanjem 100 poena na cenu prevoza u prvom kvartalu 1999. godine – iznosi 174,2 poena. Ovo je peta najveća vrednost u istorijskoj seriji, nakon poslednja dva kvartala 2023. i 2022. godine, godine u kojoj su cene dizela porasle.
https://www.rutadeltransporte.com/noticias-transporte/volum