Danski transporteri i prevoznici raspravljaju o ograničenom transportnom kapacitetu u Evropi. Neki od njih, zbog napete situacije na tržištu transporta, vide Paket mobilnosti, a tačnije u obavezi da kamion vrate u zemlju svog sjedišta.
Trenutno su transportne i teretne mogućnosti u Evropi pod ozbiljnom prijetnjom. Situacija koja prijeti sigurnosti opskrbe istovremeno pokreće inflaciju i povećava rizik od recesije”, napisao je Martin Aabak, predsjednik uprave danske udruge Danske u danski poslovni list Børsen.
Aabak naglašava da se nedostatak kapaciteta i fleksibilnosti u evropskoj transportni mreži previđa, a problem se pogoršava posljedicama rata u Ukrajini. “Zato je važno da koristimo već postojeće transportne kapacitete. Što bolje koristimo transportne kapacitete, lakše će biti zaustaviti povećanje cijena. Dodatna korist će biti manji utjecaj na okoliš” – dodaje on.
Prema riječima Danea, jedna od najvećih prepreka za bolje korištenje kapaciteta je obavezni povratak kamiona u bazu koju nameću propisi Paketa mobilnosti.
Po našem mišljenju, ova odredba značajno smanjuje kapacitet široko shvaćenog evropskog drumskog transporta, u nekim destinacijama za i do 20%. Pametnija regulativa (ukidanje obaveze vraćanja kamiona u baznu zemlju – bilješka urednika) smanjiće inflaciju i povećati mogućnosti ograničavanja ekonomskog usporavanja” – piše Aabak predstavljajući poziciju organizacije kojoj upravlja.
Prema riječima Aabaka, ova odredba je primjer regulacije koja ne koristi vozačima i istovremeno uzrokuje otpad resursa.
Ovdje je vrijedno spomenuti da su apeli zapadnih prevoznika – uključujući danski – utiecali na odluku Evropske komisije o ukidanju obaveze vraćanja poluprikolica i prikolica, koja je, prema početnim smjernicama, trebala vrijediti u EU. Poljska udruženja, uključujući Udruženje poslodavaca “Transport logistika Poljska”, također su apelirale na isključenje poluprikolica i prikolica iz novog zahtjeva.
Izjava šefa danskih udruženja je široko rezonirala u danski transportni industriji. Ubrzo nakon objavljivanja članka, koji se desio krajem septembra, Erik Østergaard, izvršni direktor danski organizacije DTL nosača, govorio je o ovom pitanju. Prema Østergaardu, za probleme sa kapacitetima ne mogu se kriviti pravila EU.
Prema njegovim riječima, cilj Paketa mobilnosti je osigurati poštenu konkurenciju na tržištu i boriti se protiv “nomadizma” u drumskom prvozu robe i socijalnog dampinga. Kao podršku njegovim argumentima, Dane je koristio primjer Kuehne+Nagela, koji tvrdi da obavezni povratak nije uticao na rad kompanije i da može da ugodi svim novim propisima koje je uveo Paket mobilnosti.”
(izvor:https://trans.info/)