IRU je bio na regionalnom transportnom i logističkom forumu Kazahstana, sa fokusom na olakšavanje protoka dobara između Azije i Evrope.
Nedavni Međunarodni transportni i logistički forum u Almatiju, Kazahstan, pod temom “Novi put svile”, istraživao je rješenja trgovinskih i transportnih poremećaja. IRU je ponovo dodao da postojeći sistemi, kao što je TIR, mogu da se suoče sa trenutnim izazovima i da se izgradi otpornost lanca snabdevanja.
Prije ovog događaja, generalni sekretar IRU-a Umberto de Pretto razgovarao je sa Jerlanom Alimbajevim, stalnim predstavnikom Kazahstana u Uredu Ujedinjenih naroda u Ženevi, s kojim je razgovarao o sve većoj ulozi Kazahstana u transportu roba i digitalzaciji trgovine i TIR-a.
“Uloga Kazahstana u među-regionalnom saobraćaju i trgovini je ključna, povezujući Aziju sa Evropom,” izjavio je generalni sekretar IRU Umberto de Pretto. “Kazahstan također aktivno implementira trgovinu i digitalaciju TIR-a, što će učiniti da roba teče lakše i efikasnije. To bi nam čak moglo pomoći da prevaziđemo neke od trgovinskih komplikacija koje svijet doživljava upravo sada.”
Transport i logistika: dokazana rješenja
Na glavnom plenaru, generalni delegat IRU u Euroaziji Vadim Zakharenko pridružio se zamjeniku ministara transporta i višim menadžerima transnacionalnih kompanija iz Kazahstana, Rusije, Bjelorusije, Turske, Irana i Turkmenistana.
Svi ključni govornici su naglašavali važnost robusne i održive infrastrukture. Međutim, trenutna uska grla, posebno na graničnim prelazima, mogu se uspješno baviti usklađenim procesima, pravilima i uslugama zasnovanim na isprobanim instrumentima UN-a, kao što je sistem TIR.
“Možemo imati fantastične puteve, ali ako će samo brže dovući kamione do granica gdje moraju provesti ponekad dane ili sedmice, to nikome ne bi pomoglo,” izjavio je generalni delegat IRU-a u Euroaziji Vadim Zakharenko.
Vadim Zakharenko dijelio je prednosti usklađenih multilateralnih instrumenata koji omogućavaju da se biznisi brzo ponovno prolaze u turbulentnim vremenima. Članovi IRU-a imaju konkretne primjere svojih kompanija članica koje su demonstrirale svoju sposobnost da operativizirati nove rute i nude svojim klijentima nove usluge i poslovne mogućnosti.
U odvojenom zasjedanju o budućim izazovima u drumskom prevozu, IRU je, zajedno sa svojim članovima KAZATO, AIRCUZ i LINAVA kao i ostalima iz Kazahstana i šire, bio usredotočen na praktične aspekte bilateralnog i multilateralnog transporta, pristup tržištima, nestašice vozača, te tekuće napore na smanjenju otrovnih emisija. Vadim Zakharenko je ohrabrio javne i privatne aktere da proaktivno idu ka digitalizi. On je također predstavio najnovije funkcije dodane IRU-ovoj TIR-EPD (elektronskoj pred-deklaraciji) aplikaciji dizajniranoj da pomogne korisnicima da pronađu pouzdane poslovne partnere i usluge u bilo koju regiju.
Kazahstan će preusmjerati sve tranzitne koridore do 2030.
Kazahstan je najavio i svoj ambiciozni cilj da do 2030. godine preinači sve tranzitne koridore i da zajedno sa susjednim zemljama bolje poveže Aziju sa Evropom. Razvijajući multimodalni koridori, kao što je Srednji koridor, bit će pojačani da se suoče sa sve većim protokom roba.
izvor: https://www.iru.org/