Jučer sam pisao o ogromnoj operaciji krađe tereta izvršenoj na tri parkirališta na njemačkom autoputu A1. Postojale su informacije da kriminalci ne samo da su presekli cerade u desetinama setova, već su i provalili u jedno rashladno vozilo. U ovoj situaciji odlučio sam spomenuti novi proizvod na tržištu, koji je prije nekoliko dana predstavio poljski proizvođač zaštite kamiona.
Ova novina je sertifikovana brava pod nazivom S-Lock, koju je pripremila varšavska kompanija Seris Konsalnet i dizajnirana za ugradnju u zadnja vrata poluprikolica, prikolica ili tela. Ovo rešenje se naziva mehaničko-elektronsko i isporučuje se sa dugom listom dodatnih komponenti. Pored fizičke brave sa aktuatorima, montirane sa unutrašnje strane vrata, kupac dobija i senzore za otvaranje, indukcijsko kolo za vrata, čelične armaturne ploče, kao i čelične vijke koji zaključavaju vrata na četiri tačke.
Kako to funkcioniše u praksi? Sa stanovišta vozača i prevoznika, sve se zasniva na mobilnoj aplikaciji, internet konekciji ili Bluetooth povezivanju. Ovo omogućava kompaniji da daljinski otključa vrata u prikolici kada vozilo stigne na odredište. Alternativno, vozač to može učiniti pomoću jednokratnih kodova u aplikaciji ako nema pristupa internetu. Pored toga, S-Lock kontinuirano prenosi informacije elektronskom sistemu nadzora, tako da će obavestiti kompaniju o svakom pokušaju neovlašćenog otvaranja, istovremeno pružajući GPS koordinate.
Proizvođač hvali da je zahvaljujući brojnim pojačanjima i prefinjenom dizajnu, LS-Lock brava dobila TAPA TSR1 sertifikat. Ovo je najviši sigurnosni standard, često potreban za narudžbe s puno cigareta, alkoholnih pića ili jednostavno najskuplje elektronike. Kako tvrdi poljski proizvođač, sa cenom od nekoliko hiljada zlota, to je jedno od najjeftinijih rešenja koje zadovoljava TAPA TSR1 standard. Druga stvar je da za nespecijalizovane prevoznike, koji rade sa manje osetljivim teretom, opremanje cele flote takvim bravama i dalje može biti zabranjujući trošak…
https://40ton.net/nowy-certyfik