U ponedeljak, 27. marta, počinje masovni štrajk železnica širom zemlje u Nemačkoj. Izvodiće ga železnički sindikat EVG, koji predstavlja većinu železničke radne snage u zemlji. EVG je okrivio DB za uticaj opštenacionalnog železničkog štrajka u Nemačkoj nakon neuspešnih pregovora o kolektivnom radu. „Opasnost od štrajka u železničkom saobraćaju je realna, a Deutsche Bahn je u velikoj meri odgovoran za to“, rekao je Kristijan Lorok, glavni pregovarač za EVG.
DB izražava zabrinutost zbog mogućnosti štrajka koji bi mogao imati ogroman uticaj na sve nemačke železničke operacije. U komunikaciji, kompanija je napomenula da očekuje ogromna umanjenja vrednosti za sve železničke operacije, uključujući i teretni prevoz. Pored toga, navedeno je da će „DB Cargo učiniti sve da efekti štrajka budu što manji i da je, pre svega, važno obezbediti snabdevanje elektrana, morskih luka, rafinerija i drugih ključnih industrija“. RailFreight.com je takođe u kontaktu sa drugim železničkim operaterima u Nemačkoj kako bi procenio operativni uticaj koji bi štrajkovi mogli da imaju.
Sledeća runda pregovora između EVG-a i DB-a zakazana je za 24. i 25. april, ali još nije jasno da li će najavljeni štrajk upozorenja trajati do tada. Lorochove reči dolaze nakon što je DB optužio EVG da ne sarađuje u pregovorima za novi kolektivni ugovor. DB je štrajk, naime, ocenio kao „neosnovan i nepotreban“. Loroch je istakao da su delegacije EVG više puta pokušavale da priđu i pregovaraju sa DB. Ovi pokušaji, nažalost, nisu dali očekivane rezultate, jer, prema Lorohu, DB „rado jednostavno ignoriše dogovore koji su sklopljeni“.
Istorija se ponavlja
Sličan slučaj dogodio se 2021. i doveo je do štrajka između avgusta i septembra nakon neuspelih pregovora sa Geverkschaft Deutscher Lokomotivfuhrer (GDV). Treba napomenuti da GDV ima samo 34.000 članova, dok EVG može računati na otprilike 204.000 članova. Udeo mogućeg štrajka koji je sazvao EVG mogao bi stoga biti veći od onog od pre dve godine.
https://www.railfreight.com/