Ako bavarska državna vlada još uvijek traži studije slučaja u svojoj debirokratizacijskoj ofenzivi, evo jednog: Špediter kamiona iz Eglinga želi zaposliti vozača kamiona iz Bosne. On ne uspijeva na cijeloj liniji. Sada mora otpustiti čovjeka.
Na svojoj web stranici, IHK odjel za priznavanje stranih profesionalnih kvalifikacija radi malo samopromocije. To daje “važan doprinos osiguravanju kvalificiranih radnika u Njemačkoj i boljoj integraciji migranata”. U mnogim slučajevima to može biti istina, ali u slučaju Admira Mujčinovića nije. Gotovo dvije godine, špediter kamiona Bernhard Schultes bio je ljut na vlasti. On bi voleo da Mujčinović bude zaposlen. Ali to ne radi. “Svako prenosi odgovornost na drugog.”njemački
Uredski radnik je postavio hitno potrebnog vozača
Schultes upravlja špedicijskom kompanijom u Eglingu (okrug Bad Tölz-Wolfratshausen). Osam kamiona, devet vozača kamiona za njegove kamione od 40 tona. Prevozi hranu, drvo, sajamsku robu i ambalažni materijal širom Evrope. I hitno traži vozače. Službenica ga je povezala sa svojim rođakom Amirom Mujčinovićem iz Bosne.
Činjenica je da je Mujčinović dobio vozačku dozvolu za kamion u Bosni. Ali postoji problem: Bosna ne pripada EU, samo je kandidat za članstvo. Stoga se vozačka dozvola ne priznaje. Da je 39-godišnjak zaposlen u bosanskohercegovačkoj kompaniji i s vremena na vrijeme isporučuje teret u Njemačku, to ne bi bio problem. Međutim, rad kao profesionalni vozač za njemačku tvrtku nije tako lako moguć. Da biste to učinili, vozačka dozvola mora biti priznata. Okružni ured u Bad Tölzu je odgovoran za to, ali je odbio. To je zato što je Bosna i Hercegovina navedena u članu 31 Pravilnika o vozačkim dozvolama, Aneks 11. To znači da vozačka dozvola nije važeća, potreban je dodatni vozački ispit.
Administrator okruga Tölz Josef Niedermaier (FW) pogledao je slučaj na zahtjev naših urednika. On također kaže: “Nemamo prostora za manevar.” Međutim, vozač kamiona Mujčinović ne bi morao polagati cijeli test sa teorijskim i praktičnim dijelovima, već samo sam vozački ispit. To bi bio prvi korak. Drugi korak: Vozačka dozvola mora biti predočena Uredu za priznavanje stranih profesionalnih kvalifikacija Industrijske i trgovinske komore – to je takozvana IHK FOSA (Foreign Skills Approval), sa sjedištem u Nürnbergu. Kao korporacija prema javnom pravu, ovoj kvazi-vlasti je dozvoljeno da izdaje obavijesti o tome da li je profesionalna kvalifikacija stečena u inostranstvu važeća u Njemačkoj ili ne. U slučaju Mujčinovića, FOSA kaže: Ne, ne primjenjuje.
Obavijest Industrijske i trgovinske komore FOSA preopterećena uslovima
Odlukom od 31. augusta 2023. godine postavljeni su sljedeći uslovi: Da bi radio kao vozač kamiona u lokalnom i međugradskom transportu, Mujčinović je morao prakticirati utovar i istovar kamiona i vožnju kamiona sa punim radnim vremenom tokom dvanaest mjeseci – takozvana adaptacijska kvalifikacijska mjera. Međutim, za to mu je potrebna važeća vozačka dozvola. Dosta truda za vozača kamiona. Okružni administrator Niedermaier naišao je na dodatnu prepreku: kvalifikacijske mjere moraju se provoditi na njemačkom jeziku. Neshvatljivo, misli on, ali Industrijska i trgovinska komora to tako propisuje.
Moje vijesti
Nikada nećemo riješiti nedostatak vozača na ovaj način.
Postoji još više nedosljednosti: Na primjer, vozačka dozvola kamiona sa Kosova može biti prepisana, iako ni Kosovo nije dio EU. Možda su ispiti tamo drugačiji, ne znaš. I u Austriji je sve manje komplicirano, čuo je okružni upravitelj. On misli: “Nikada nećemo riješiti nedostatak vozača u logističkoj industriji na ovaj način.” Također postoji manjak vozača u autobusnoj industriji. I ovdje su prepreke za priznavanje stranih profesionalnih kvalifikacija visoke. Autobusna kompanija Ettenhuber u okrugu Ebersberg nedavno je čak dobila i indijske vozače autobusa, osigurala im stalni boravak u Hrvatskoj i tamo im dala vozačku dozvolu EU. Bernhard Schultes je također pročitao izvještaj o tome, nakon čega se obratio našim novinama sa svojim slučajem.
Čovjek mora otići.
Ali očito nema rješenja. Schultes je zaposlio Mujčinovića kao službenika u skladištu na privremenoj osnovi. Ugovor završava krajem jula i Schultes zapravo ne treba radnike u skladištu, već vozače kamiona. “Nažalost, sada ću ga otpustiti”, kaže frustrirano. “Sve je to smiješno.”
Izvor:https://www.merkur.de/lokales/wolfrats