Testiranje nadzemnog sistema za kamione na autoputu A5 u blizini Frankfurta i A1 u blizini Lübecka i na dionici B462 u Baden-Württembergu završava se prema planu nakon pet godina. Ukupno, oko 25 kilometara dalekovoda je postavljeno u oba smjera preko desne trake, snabdijevajući električnom energijom posebno opremljene kamione. Vozila su imala automatski proširivi pantograf na krovu i koristila su ga za proizvodnju energije za pogon pomoću elektromotora i za punjenje baterija na takozvanom električnom autoputu.
Tehnički univerzitet u Darmstadtu će objaviti konačnu procjenu budućih izgleda ove tehnologije u junu ove godine. Čak 25 miliona eura je potrošeno na izgradnju infrastrukture, ali ako se ispostavi da tehnologija nema budućnost, bit će potrebno ukloniti električne provodnike, što se također procjenjuje na nekoliko miliona.
Električni autoputevi su inovativni infrastrukturni projekti koji omogućavaju vozilima, posebno teškim kamionima, da se napajaju električnom energijom tokom vožnje. Ovi sistemi često koriste nadzemne kablove i pantografe, slične onima kod trolejbusa, kako bi vozila preuzimala energiju dok se kreću.
Na primer, Nemačka je otvorila svoj prvi električni autoput za kamione u blizini Frankfurta, kao deo plana za smanjenje emisije ugljen-dioksida i azotnih oksida.
Takođe, Švedska planira da postane prva zemlja sa trajno elektrificiranim autoputem, omogućavajući punjenje električnih vozila tokom vožnje. Do 2045. godine, Švedska planira da ima čak 3.000 kilometara ovakvih saobraćajnica. Ovi projekti predstavljaju značajan korak ka održivijem transportu i smanjenju zagađenja životne sredine.
https://www.etransport.si/