Postoji ozbiljan nedostatak vozača u drumskom teretnom saobraćaju i autobuskoj industriji. Iz tog razloga, upiti kupaca u drumskom prevozu i prevozu putnika već ne mogu biti usluženi. Vodeća udruženja njemačke industrije autobuskog i drumskog prevoza tereta, Savezno udruženje nemačkih autobuskih kompanija (bdo) e.V. i Savezno udruženje za logistiku prevoza i uklanjanje puteva (BGL) pozivaju na brze reforme kako bi se osigurale osnovne usluge u lancima snabdevanja, školskom, lokalnom i međugradskim transportom.
Autobuskoj industriji trenutno nedostaje više od 5.000 vozača autobusa. Zbog razlike između doalska novih, mladih vozača i odlaska vozača u mirovinu, svake godine se razlika uvećava i dolazimo do više od 10.000 slobodnih mesta. Kao rezultat planiranog saobraćajnog preokreta, manjak vozača u autobuskoj industriji će se tako povećati na ukupno 76.000 manje vozača autobusa do 2030. Trenutno postoji potreba, ili manjak ili nepopunjenih radnih mjesta više od 80.000 vozača kamiona u drumskom teretnom saobraćaju. S obzirom da se oko 30.000 do 35.000 vozača kamiona svake godine penzioniše zbog starosti, ali samo oko 15.000 do 20.000 novih preuzima profesiju, samo ta razlika pogoršava stanje popunjenosti radnih mjesta vozača, u logistici za oko 15.000 nepopnjenih radnih mjesta. Zato, u autobuski prevoz i drumski teretni saobraćaj je hitno potrebna podrška političara.
Ne postoji jednolično rešenje za problem nedostatka vozača. Umjesto toga, moraju da se kombinuju različite mjere na evropskom i nacionalnom nivou. BDO i BGL stoga predlažu tri centralne mjere u zajedničkom pristupu za brzo i efikasno smanjenje nepotrebnih birokratskih prepreka:
- Integrisati stručnu vozačku kvalifikaciju u obuku vozača (2-u-1), ili zajedno podučavati i testirati oba kursa obuke. Kao rezultat toga, trening je znatno skraćen i smanjen – bez negativnih efekata na kvalitet treninga.
- Prihvatanje teorijskih i praktičnih testova za obuku vožnje kao i profesionalne kvalifikacije vozača takođe od strane kvalifikovanih škola vožnje.
- Prijem relevantnih stranih radnika iz trećih zemalja i uvažavanje stranih jezika na pregled, ako je potrebno uz asistenciju prevodioca.
izvršni direktor BDO Kristijan Lenard objasnio je:
“Manjak vozača predstavlja dramatičan i složen izazov koji se ne možemo riješiti jednom mjerom, jednim sredstvom, već samo paketom mjera. Efekti ugrožavaju ne samo lance snabdijevanja, već i postojeće ponude u putni i školski prevoz i, pored toga, planirano proširenje javnog prevoza. Konkretno, BDO smatra da je integracija profesionalne kvalifikacije vozača u obuku vožnje nezamenljiva. Pristup profesiji bio bi olakšan i atraktivniji zbog smanjenih troškova obuke, kompanije će moći da obučavaju više osoblja sa svojim postojećim resursima i profesionalni vozači bi bili spremni za akciju brže.”
Prof. dr Dirk Engelhardt, portparol Izvršnog odbora BGL- a, dodao je:
“Hitna pomoć za popunu radnih mjesta vozača akutno ugrožava snabdijevanje stanovništva i ekonomije. Ako želimo da izbjegnemo kolaps snabdijevanja kao u Engleskoj, stoga nam je hitno potrebno da razmislimo na svim nivoima. Pored poboljšanja uslova rada i konkurentnosti, to prije svega znači pročišćenje birokratskih prepreka akumuliranih tokom decenija. “Stare pletene prepreke” moraju da se uklone i profesija vozača mora ponovo da postane atraktivna – za mlade i stare ljude, za lokalno stanovništvo, kao i za imigrante, bez kojih naše kompanije više ne mogu.”
BDO i BGL vide predložene mjere – posebno integraciju profesionalnih kvalifikacija vozača u obuku vozača – kao odgovarajuće i efikasno rješenje za zaustavljanje akutnog manjka profesionalnih vozača. U tom smislu, političari konačno moraju da se probude i odlučno se suprotstave nedostatku – manjku vozača. U suprotnom, snabdijevanje teretnim i putničkim prevozom u Nemačkoj, neće se moći još dugo održavati na ovom nivou.
(izvor:https://www.bdo.de/)
Bundesverband Deutscher Omnibusunternehmen (bdo) e.V. i Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL) e.V. su vodeća udruženja njemačkog sektora autobuskog i drumskog prevoza tereta i zastupaju njihove interese u odnosu na politiku i javnost.