Šta je zaključak za 2023. godinu? Kakva očekivanja industrija ima za narednu godinu? eurotransport.de je intervjuisao nekoliko zainteresovanih strana u industriji.
Za Federalno udruženje drumskog transporta, logistike i upravljanja otpadom (BGL), 2023. godina je značajno oblikovana temom putarine CO₂. “Nažalost, u ovom kontekstu nema pozitivnih riječi”, kaže prof. dr. Dirk Engelhardt, glasnogovornik odbora BGL-a. Prema BGL-u, jedan od uspeha je i to što je pitanje akutnog nedostatka vozača podignuto na vrh dnevnog reda Bundestaga u dijalogu sa poslaničkim grupama semafora. Rezultat je bio vladin prijedlog pod nazivom “Osiguranje transportne logistike za Njemačku”, za koji se udruženje nada da će pružiti održivu podršku industriji.
Kampanjom “Mauteverest – Ovo nije način na koji prelazimo planinu”, BGL je uspio postići vidljivost za industriju 2023. godine, koja će biti nastavljena 2024. godine novom kampanjom #ichfahrfürDich. “Želimo pokazati koliko je raznolika njemačka transportna industrija i što naši članovi rade svaki dan – za sve nas”, kaže Engelhardt. Najveći izazov za industriju u 2024. godini bit će suočavanje s ogromnim pritiskom troškova – putarinama, teretima Zakona o trgovini emisijama goriva, rastućim plaćama – kako bi se nastavilo opstati na tržištu. “U tom kontekstu, transportnim kompanijama konačno je ponovo potrebno planiranje sigurnosti za buduće investicije,” rekao je portparol odbora BGL-a. Pored toga, udruženje se nada smanjenju birokratije, kao što je u kontekstu obnove vozačke dozvole i kvalifikacije za profesionalne vozače.
Elvis: Pronalaženje izlaza iz letargije u 2024. godini
Za Elvisovu teretnu saradnju, 2023. godina označava kraj turbulentne godine. “Nakon olakšanja na proleće zbog nedostatka nestašice gasa i duha optimizma nakon uspešne transportne logistike, industriju, kao i ekonomiju u celini, zahvatila je olovna težina globalnih kriza, federalna politička volja i nedostatak vizije,” kaže generalna direktorka Nikolja Grabovski. “Veliki znak uzvika na kraju godine bilo je udvostručenje putarine.”
Elvis 2024. godine želi da pokrene impulse kako bi se izvukao iz letargije. “Pored višegodišnjih problema, udvostručenje putarine dodaje ključne reči likvidnost i profitabilnost. Stoga ćemo nastaviti jačati naše operativne linije kako bismo našim partnerima ponudili dodatne prodajne mogućnosti”, kaže Grabowski. Na primer, sa novom Elvis Cross Load Network za unakrsni saobraćaj punih kamiona. Prema rečima člana upravnog odbora Elvisa, značaj praznih kilometara naglo je porastao sa povećanjem putarine.
Bay Logistik: 2024. godina ima više mogućnosti nego rizika
Za Michaela Schaafa, generalnog direktora specijaliste za tenkove i silos Bay Logistik sa sjedištem u Waiblingenu, 2023. godina je prošla bolje nego što se očekivalo, na primjer u regrutaciji. Naredna godina će biti izazovna zbog trajno rastućih opterećenja – sa ekonomskog aspekta, ali i zbog potrebne dokumentacije, posebno u Njemačkoj. “Pretpostavljam da će se transportne kompanije iz Nemačke i inostranstva povući sa tržišta,” kaže Šaaf.
Nažalost, obnovljena ekstremna volatilnost na tržištu mogla bi povećati tenzije. Upravo za takve izazove kompanijama je potreban motivisan tim. Političari bi trebali prepoznati važnost logističke industrije i “ne stvarati daljnje otežavajuće uvjete”. Situacija u intermodalnom transportu biće izazovna, jer će predstojeće aktivnosti na gradilištu verovatno ponovo imati značajan uticaj na kvalitet. “Sve u svemu, vidimo više mogućnosti nego rizika za 2024. godinu,” kaže Schaaf.
BWVL sa novim imenom i novim motom
Prema riječima generalnog direktora Markusa Olligschlägera, Federalno udruženje za vlastitu logistiku i špeditere (BWVL) u 2023. godini bavilo se produženjem roka za duge kamione, nedostatkom profesionalnih vozača i reformom stručnog osposobljavanja, kao i zaostatkom odobrenja za prevelike i teške transporte. Osim velikog broja obimnih birokratskih tereta”, kaže Olligschläger. BWVL 2024. godine jasno djeluje u skladu sa svojim novim sloganom “Krećemo se održivije zajedno”. Troškovi će takođe nastaviti da zauzimaju Udruženje. Mnoge kompanije članice su pogođene obavezom putarine za kamione sa više od 3,5 tone.
HOLM: 2024. godina za nadogradnju na uspjeh 2023. godine
Michael Kadow, generalni direktor Doma logistike i mobilnosti (HOLM), osvrće se na veoma uspešnu 2023. godinu. Novi partneri i projekti, kao i dobro posjećeni događaji dovode do ovog zaključka. “Čak i nakon pandemije korona virusa, HOLM je snažno čvorište i traženi centar za događaje stručnjaka za logistiku i mobilnost, gde se industrija sastaje,” rekao je Kadow za Eurotransport.de.
Sledeće godine, Kadow i njegov tim žele da grade 2023. godine. Teme kao što su nedostatak kvalifikovanih radnika, dalji razvoj i razumna upotreba veštačke inteligencije, kao i sva pitanja koja se odnose na održivost i postizanje klimatskih ciljeva biće od značajnog značaja za HOLM. “Pitanje razvoja otpornog sistema upravljanja kadrovima širom kompanija je takođe aktuelno za nas u ovom trenutku,” kaže Kadow.
Slučajnost: Softver za upravljanje CO₂ će biti lansiran 2024. godine
Zufall Logistics Group bila je veoma zadovoljna razvojem ugovorne logistike u 2023. godini, izjavio je izvršni direktor Peter Müller-Kronberg. Optimističan je po pitanju budućnosti. “Već sada vidimo da naša ideja o održivosti logistike funkcioniše.” Müller-Kronberg vjeruje da je kompanija dobro pozicionirana, na primjer, s ulaganjem u softver za upravljanje CO₂ koji će odrediti emisije CO₂ na nivou isporuke od 2024. godine. “Povećavamo mjerljivost naših postupaka i možemo brže donositi odluke. Jasna izjava o tome gde želimo da idemo privlači visoko motivisane ljude koji žele da se uključe u proces transformacije,” kaže preduzetnik. Cross-funkcionalni timovi koji su uključeni u donošenje odluka, a manje hijerarhije upareni sa novim, također digitalnim proizvodima – to je put naprijed u kompaniji u 2024. godini.
Duisport: Ekonomska situacija se neće poboljšati do 2025. godine
Duisport je masovno investirao u infrastrukturu 2023. godine i nastavio sa mnogim budućim projektima, prenosi Markus Bangen, izvršni direktor infrastrukturnog operatera. Na primjer, izgradnja terminala Duisburg Gateway (DGT) je na kućnom potezu. Ovo je najveći kontejnerski terminal u evropskom zaleđu i takođe radi na potpuno klimatski neutralan način. Bangen pretpostavlja da će industrija i dalje patiti od ekonomskog pada u narednoj godini.
“Obim transporta neće se značajno povećati najranije do kraja 2024. godine,” predviđa Bangen. “Bez obzira na to, međutim, nastavićemo sa našim investicijama kako je planirano. Ako se ekonomska situacija ponovo poboljša 2025. godine, bićemo u odličnoj poziciji i moći ćemo da našim klijentima uslužimo savremenu infrastrukturu i veći kapacitet u logističkom centru u Duizburgu.”
Hellmann: Tržišta će ostati nestabilna do 2024. godine
“Godina 2023. ponovo je bila izazovna za industriju i za Hellmann,” rekao je Reiner Heiken, izvršni direktor Hellmann Worldwide Logistics. Uprkos turbulentnom okruženju, međutim, kurs za budući razvoj kompanije je postavljen, pored definisanja strateške orijentacije, na primer, uvođenja nove korporativne kulture, Helmanovog obećanja.
Šef Hellmanna pretpostavlja da će tržišta ostati nestabilna u narednoj godini. Zbog toga je i dalje važno da budete u stanju da fleksibilno reagujete na tržišne uslove i potrebe kupaca. Zahvaljujući globalnoj mreži, Heiken veruje da je kompanija dobro pozicionirana za to. Za ubuduće, Heiken poziva da logistička industrija bude održivija i da smanji emisiju CO2. “Ovo je nesumnjivo herkulovski zadatak i uveren sam da ga možemo savladati samo zajedno sa našim konkurentima, ali i sa našim partnerima i kupcima.”