Mali broj parking mesta za kamione već godinama predstavlja konstantan problem u Nemačkoj. Budući da se parkirališta za kamione obično napune prije kraja dana, vozači nemaju izbora nego parkirati pokraj puta, u industrijskim područjima, ili na ulazu/izlazu na parkirališta kamiona – od kojih nijedan nije idealan, zapravo su neki ilegalni. Portparol Nemačke asocijacije za drumski saobraćaj otvoreno je optužile političare da ignorišu potrebe vozača i stvaraju opasne uslove za njih.
Njemačka savezna federacija drumaksog saobraćaja, logistike i transporta otpada (Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung – BGL) osuđuje rastući trend ugrožavanja sigurnosti na cestama, navodi se u saopćenju. Žalba je uslijedila nakon što su lokalni političari “torpedirali” stvaranje planiranog parkinga za kamione na autoputu A61.
BGL je podsjetio političare da već nedostaje oko 40.000 parking mesta za kamione na autoputevima širom zemlje, što bi omogućilo svim vozačima da se pridržavaju zakonskih perioda odmora.
To se dešava u vreme kada se više od 70% sve robe prevozi drumom, a predviđa se da će drumski teret biti glavno prevozno sredstvo i posle 2050. godine.
“Reći da će nedostatak parkinga biti riješena sama po sebi nije realno rješenje”, napominje BGL oštro.
Glasnogovornik odbora BGL-a prof. dr. Dirk Engelhardt otvoreno krivi političare za blokiranje izgradnje parkirališta kamiona:
“Širom zemlje, lokalni političari su u više navrata blokirali širenje parkinga za kamione, koji su od suštinskog značaja za bezbednost na putevima, ponekad apsurdnim argumentima koje ne želim ovde da ponavljam. Međutim, samo odmorni vozači kamiona mogu biti sigurni vozači kamiona – čini se da ova gospoda ne znaju za ovo ili ih nije briga. Glavna stvar je da na vreme dobijete božićne poklone ispod jelke!”
Portparol dodaje da se lokalnim političarima čini irelevantnim da oni koji donose poklone prodavnicama ili ulaznim vratima mogu da se pridržavaju svojih zakonskih perioda odmora, koji su neophodni iz razloga bezbednosti na putevima.
“Kada vidim da su uveče duž autoputeva, sva parkirališta za kamione toliko puna da će iskočiti; da su vozači kamiona prisiljeni parkirati na najnezgodnijim mjestima kako bi izbjegli novčane kazne, imam svoje sumnje. Postoje sumnje oko toga da li mi u ovoj zemlji još uvijek možemo prepoznati veze i izvući prave zaključke iz njih”, kaže Engelhardt, misleći na trend da ljudi kupuju više proizvoda onlajn, što rezultira sa više kamiona na cestama – kojima bi trebalo više parkinga.
I njegove završne misli su jednako otvorene kao i prethodne:
“U njemačkom političkom životu, veća je verovatnoća da će poslanici saosećati sa radnicima migrantima u Kini ili stranim građevinskim radnicima u udaljenom Kataru nego sa vozačima kamiona u Nemačkoj. Takvi lokalni političari odgovorni su i za činjenicu da sve manje ljudi želi da sedne za volan kamiona.”
Izvori: https://trans.info/hu