Prema Handelsblatu, savezni ministar saobraćaja Volker Vajsing (FDP) planira da se udalji od principa prebacivanja robe sa puta na železnicu. To je sada u suprotnosti sa Ministarstvom saobraćaja.
Poreklo kontroverze je izveštaj koji je Savezno ministarstvo saobraćaja podnelo Komitetu za saobraćaj Bundestaga pre Uskrsa. Prema Handelsblatu, ministarstvo se ukratko distancira od ciljeva koje je postavila koalicija semafora. Prema koalicionom sporazumu, železnice treba značajno da povećaju svoj udeo u ukupnom teretnom saobraćaju na 2030 procenata do 25.
Drumski transport sve naelektrisani
Ministarstvo sada ukazuje na eurotransport.de da sa “svake godine i daljim napretkom ka klimatski neutralnom drumskom transportu”, zaokret ka železnici i brodu gubi efekat sa ciljem da se smanji emisija CO2. Umesto toga, ministarstvo očekuje da drumski transport postane sve naelektrisaniji, a struja da on dolazi više iz obnovljivih izvora. Sa ogromnim napretkom preokreta u pogonu, “paradigma” prebacivanja na železnicu teško da je efikasna u godinama eurotransport.de posle 2045. “Kada je reč o transportnim ciljevima, ne možemo ignorisati činjenicu da su se teretne strukture promenile u neočekivanoj dinamici”, rekao je portparol.
Niska voda i manje uglja
Proporcija plovila na unutrašnjosti vodenih puteva je čak opala, delimično zbog niskih faza vode. Pored toga, ministarstvo pretpostavlja da će se promena strukture robe dogoditi i narednih godina: u budućnosti će potražnja za transportom uglja, koka-kole i naftnih derivata drastično opasti, dok će se potražnja za drugom, lakšom robom drastično povećati. S obzirom na to da se performanse transporta mere u tonama-kilometrima, to takođe ima uticaja na deonice dotiиnih modova transporta u teretnom transportu. “Što se tiče klimatskih ciljeva u transportu, to ne može da bude pitanje ni jednog ni drugo, ali i jedno i drugo: moramo da transportujemo što više robe vozom – a istovremeno da dekarbonizujemo drumski teretni saobraćaj”, kažu u ministarstvu.
Prigovor Federalnog ministarstva saobraćaja
Što se tiče izveštavanja “Handelsblata”, Federalno ministarstvo saobraćaja je u suprotnosti sa utiskom da se više ne radi na prebacivanje robe na železnicu. “Naravno, nastavljamo da radimo na prebacivanja što većeg saobraćaja na železnicu”, objašnjava portparol. “Sve što železnica može da primi, mora da primi.” Kako bi se konačno rešio investicioni zaostatak u proteklim decenijama, sredstva za železnicu bi takođe bila drastično povećana, osnovna mreža bi bila renovirana, a prethodni koncept za železnički teretni saobraćaj biće revidiran do sredine godine.
https://www.eurotransport.de/