U budućnosti će federalnoj vladi biti dozvoljeno da sufinansira održavanje željezničke infrastrukture. To je navedeno u amandmanu na Zakon o proširenju federalne željezničke infrastrukture, oko kojeg su se složili Bundestag i Bundesrat. Šta su reakcije na to?
Kao što se vidi iz izmijenjenog Zakona o proširenju federalne željezničke infrastrukture, federalna vlada neće učestvovati samo u održavanju, već i u digitalizaciji željezničke infrastrukture u budućnosti. Bundestag i Bundesrat dogovorili su se o tome u srijedu navečer u odboru za posredovanje. Bundestag i Bundesrat sada moraju odobriti amandman.
“Sa opcijama finansiranja troškova održavanja i infrastrukture koje još nisu bile podobne za finansiranje, zakon donosi i važne prodore za železnicu. Međutim, to nije povezano sa federalnim budžetom ili idejom o infrastrukturnom fondu, koji je još jednom izostavljen,” kaže Piter Vestenberger, generalni direktor Saveza teretnih železnica. Alijansa, koja uključuje oko 100 privatnih, regionalnih i međunarodnih kompanija vezanih za željeznički teretni saobraćaj, kritikuje činjenicu da je željeznički teretni saobraćaj lošiji od putničkog transporta u amandmanu.
Pro-Rail Alliance: Nedostatak propisa za teretni transport
Pro-Rail Alliance također kritizira nedostatak propisa za željeznički teretni transport. “Predstojeća obnova koridora u narednim godinama značiće masovna skretanja teretnih železnica i time dodatne troškove koji daleko prevazilaze uobičajeni nivo za mere izgradnje u železničkoj mreži. Ako teretne željeznice ne dobiju naknadu za to, to je ogroman konkurentski nedostatak u odnosu na cestovni teretni transport. Kao rezultat toga, kontinuirano postojanje mnogih usluga na željeznicama ozbiljno je ugroženo. I zaista ne možemo sebi da priuštimo da se vratimo na puteve s obzirom na ogromne klimatske probleme u transportnom sektoru”, kaže Dirk Flege, generalni direktor Pro-Rail Alliance.
U principu, međutim, transportni savez ocjenjuje amandman kao pozitivan. “Pozdravljamo činjenicu da će federalna vlada u budućnosti moći sufinansirati održavanje željezničke infrastrukture. Prethodni propisi bili su prekruti i u mnogim slučajevima i kočnica na ulaganju”, rekao je Flege. Pravni okvir za planiranu obnovu koridora visokih performansi, koji će početi za nekoliko sedmica u Riedbahnu između Mannheima i Frankfurta, sada je na snazi.
Nemački transportni forum (DVF) saopštio je da je laknulo u vezi sa sporazumom. “Sporazumi su korak naprijed i za željeznicu i za ceste,” rekao je generalni direktor DVF-a Heike van Hoorn. Žalosno je što tokom renoviranja koridora neće biti obezbeđena nikakva naknada za dodatne troškove železničkog teretnog saobraćaja. U ovom trenutku, olakšice moraju biti stvorene u drugom obliku u federalnom budžetu za 2025. godinu.
DSLV: Izbjegavanje mrežne konkurencije
Ubrzo nakon sporazuma, Njemačko špeditersko i logističko udruženje (DSLV) objavilo je 13 zahtjeva iz perspektive špediterske i logističke industrije koji mogu doprinijeti povećanju modalnog podijeljenog udjela. Među njima je i potražnja da se veći prioritet daje teretnom transportu kako bi se izbjegla konkurencija na mreži. Ostali zahtjevi:
Za infrastrukturu:
- Dosledno usklađivanje železničke infrastrukture sa fokusom na opšte dobro
- Dugoročno finansiranje železnice
- Planiranje opšte obnove i upravljanja gradilištem sa predviđanjem
- Prilagođavanje evropske infrastrukture rastućim kapacitetima teretnog transporta
- Finansijska podrška transportnim kompanijama sa sopstvenim železničkim prevozom
Pravni okvir:
- Podsticanje prenosa teretnog transporta kroz subvencije
- Pojašnjenje Evropskog pravnog okvira za promociju kombinovanog transporta
- Jačanje kombinovanog transporta izuzimanjem predprevoza i daljeg prevoza od naplatne putarine kamiona
- Eliminisanje operativnih diferencijacija
- Deregulacija špeditera sa vlastitim sporednim
Kvalitet i konkurencija:
- Ubrzanje akvizicije kupaca kroz ofanzivu kvaliteta
- Promovisanje i uvođenje inovacija