Poslednjih nekoliko godina, Paket mobilnosti EU opisan je u Poljskoj kao nešto što bi jednostavno trebalo zaustaviti. Sada se, međutim, situacija okrenula u drugom smeru, apelima za efikasniju implementaciju i kontrolu Paketa.
Glavna promena koja je pratila Paket bila je primena pravila za postavljanje upravljačkih programa. Transferi i kabotaža počeli su da podležu stranim minimalnim zaradama, a istovremeno dnevnice više nisu bile uključene u prihode vozača. Otuda i promene u sistemima nadoknade koje je Poljska primenila 2022. godine. Međutim, prema podacima industrijskih organizacija, neke kompanije se nisu prilagodile ovim pravilima, stvarajući nelojalnu konkurenciju na tržištu.
Nekoliko izveštaja na ovu temu doradila je poljska kompanija Inelo, koja se bavi poravnanjem rada oko 60 hiljada vozača. Prema njenim procenama, u proseku mesec dana ima oko 15 provera, od kojih su skoro sve u Danskoj. Drugim rečima, način na koji se vozači nagrađuju teško da se proverava, što ostavlja prostor za veliko “sivo tržište”. To zauzvrat znači potencijalno štetnu situaciju za poštene prevoznike koji se pridržavaju pravila.
Gde se najviše razvija nelojalna konkurencija? Ovde Inelo ukazuje na Rumuniju, na primer, gde je još uvek uobičajeno da se vozačima isplaćuje osnovna plata i dodaju bespovratna, bez poreza.
https://40ton.net/nikt-nie-kontrolu